Dnes je 22. februára 2020, meniny má a zajtra

Stúpenci zla - vydarený seriál

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.07.2014

Po Stúpencoch zla som siahol z viacerých dôvodov, jednak to vyzeralo zaujímavo, jednak Kevin Bacon, jednak James Purefoy (Rím), či Shawn Ashmore (X-Men). Zaujímavé herecké zloženie a fajn nápad.
Stúpenci zla - vydarený seriál

O seriáli:
Povestný sériový vrah Joe Carroll unikne z cely smrti a znova sa pustí do zabíjania. FBI osloví bývalého agenta Ryana Hardyho, ktorý Carrolla pred deviatimi rokmi zadržal. Zjazvený veterán v spolupráci so zvláštnou agentkou Debrou Parker a ostrým chlapcom Mikom Westonom zistí, že Carroll vybudoval dokonalú sieť svojich oddaných stúpencov. Tí sa môžu objaviť kedykoľvek, kdekoľvek a uskutočniť plány svojho diabolského vodcu. Kým Carroll pomaly uťahuje slučku okolo Hardyho milenky a svojej bývalej ženy, syna a dokonca aj agenta samého, Hardy sa snaží ochrániť nevinných a rozbiť chorobný kult sériového vraha.
Stúpenci zla

Nesledujem moc televízne seriály, ale keď sa k nejakému dostanem, vždy sa teším, že natrafím na niečo, čo ma vtiahne a na konci si môžem povedať, že to bolo fajn a malo to zmysel. Po Stúpencoch zla som siahol z viacerých dôvodov, jednak to vyzeralo zaujímavo, jednak Kevin Bacon jednak James Purefoy (Rím), či Shawn Ashmore (X-Men). Zaujímavé herecké zloženie a fajn nápad. Vrah, ktorý vraždí podľa diel svojho obľúbeného autora mi prišiel neopozeraný a zaujímavý. Nemýlil som sa. Výborne napísaný scenár, skvelé herecké výkony, akčné krimi zo súčasnosti. Momenty, ktoré strhávajú zo sedadla, niekoľko chvíľ, ktoré by ste oželeli, ale v globále mimoriadne dobre napísané, nakrútené a hlavne zahrané. Zvlášť v dobe, keď slovo sekta skloňuje čoraz intenzívnejšie, je to podľa mňa výborný nápad. Osobne som si to užil. Aj keď som mal pocit, akoby si autori nedokázali poradiť s postavou Joea Carrolla, akoby jej nevedeli „dať smrad“ a netušili čo ňou chcú vlastne povedať. Ťuťko, ktorý má skvelé plány, ale stačí jeden nezdar a všetko sa rúti bez možnosti nájsť východisko. Čím bližšie koncu sa seriál blíži, tým viac si divák uvedomuje, že to nie je autorská neschopnosť, ale skôr zámer. Podľa mňa naozaj vydarená vec.

Magic Box vydal prvú sériu Stúpencov zla na štyroch DVD diskoch, dokonca s lokálnym českým obalom, čo je úplne super. Plastový obal v sebe ukrýva všetky štyri disky a zabalený je ešte do „krabičky“ z tvrdého papiera. Na DVD je český dabing, ktorý sa jednoducho vydaril, aj keď je rozmixovaný iba do stopy formátu 2.0, čo je však spôsobené tým, že ide o televízny dabing, ktorý sa následne kúpil a zaradil na disk. Tešme sa z neho, lebo napríklad české titulky pribalené nie sú vôbec, na to sa peniaze nenašli. Škoda je to najmä pri bonusových materiáloch, ktoré sa nachádzajú na každom disku. Či už sú to komentáre, vynechané scény, alebo dokumenty z nakrúcania, je tam toho požehnane a je škoda, že divák, ktorý nevie anglicky si to jednoducho nevychutná. Kompletná séria má 15 častí.

Réžia: Marcos Siega, Nicole Kassell
Hrajú: Kevin Bacon, James Purefoy, Natalie Zea, Shawn Ashmore