Dnes je 21. novembra 2019, meniny má a zajtra

The Pacific (blu-ray disc)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.02.2011

Steven Spielberg a Tom Hanks prezentujú ďalšiu, po Bratstve neohrozených, vojnovú sériu.
The Pacific (blu-ray disc)

O sérii:
Steven Spielberg a Tom Hanks prezentujú ďalšiu, po Bratstve neohrozených, vojnovú sériu. Pacifik získal osem cien Emmy Awards (z 24 nominácií). Seriál je veľmi brutálny a realistický príbeh o americkej vojne v Pacifiku a vykresľuje ľudské osudy a osobné skúsenosti z vojny. Divákmi i kritikmi s nadšením prijatý seriál prináša na Slovensko spoločnosť Magic Box Slovakia na DVD a blu ray diskoch.

Pacific rozpráva príbehy troch reálnych amerických vojakov: Roberta Leckiea (James Badge Dale), Eugenea Sledgea (Joe Mazzello) a Johna Basilonea (Jon Seda), ktorí bojovali na rôznych frontoch vojny v Tichomorských ostrovoch Guadalcanal, v tropických lesoch mysu Gloucester, Peleliu a pevnosti na pieskových brehoch Iwo Jima a Okinawa. Počas nich došlo podľa priamych svedkov k najkrvavejším bojom druhej svetovej vojny. Scenár Pacificu vznikol na základe pamätí priamych účastníkov vojny v Pacifiku.

Autorsky sa na projekte podieľali Bruce C. McKenna, pod producentským dohľadom dvojnásobného držiteľa Oscara Toma Hanksa a režiséra Stevena Spielberga. V hlavných úlohách sa predstavujú mladé, ale nie neznáme tváre: Joseph Mazzello (detská hviezda filmov Jurský park, Jurský park: Stratený svet, Divoká rieka, Liek) ako Eugene Sledge, James Badge Dale (24 hodín) ako Robert Leckie a Jon Seda (Bad Boys 2) ako John Basilone.

Pacifik je jednou z najväčších a najdrahších produkcií v histórii televízie. Náklady si vyžiadali približne 200 miliónov dolárov viac, ako napríklad historická sága Rím, rovnako pripravovaná pre HBO). Nakrúcalo sa prevažne v Austrálii a miestne noviny na konci nakrúcania oznámili, že prácu pri nakrúcaní si našlo 4000 Austrálčanov, a samotná výroba priniesla až 180.000.000 dolárov v príjmoch štátneho rozpočtu Austrálie.

Nakrúcanie sa začalo 10. augusta 2007 a trvala prerušovane do konca mája 2008. Počas tejto doby sa pracovný tím presúval po viacerých miestach Austrálie. Americká premiéra prvej epizódy série sa konala 14. marca 2010 na HBO a stanica k obrazovkám prilákala viac ako 3 milióny divákov. Séria si okamžite získala náklonnosť kritiky, ktorá nešetrila chválou. Sériové získal 24 nominácií Emmy, z ktorých 8 premenil na reálnu cenu, vrátane tej najhlavnejšej, najlepší seriál.

Hodnotenie série:
Osobne sa celkom teším z toho, že mi Pacifik, keď ho vysielalo české HBO, z časových dôvodov unikol. O to viac som sa tešil na kolekciu blu ray a keď som sa zadíval na prvý diel, bolo mi jasné, že čakať desať týždňov, týždeň čo týždeň na jediný diel by ma jednoducho nebavilo. Pacifik som doslova zhltol za dve noci, bez prestávok a častokrát s otvorenými ústami. Niečo tak silné, emotívne, reálne, otvorené a pravdivé, som naozaj ešte nevidel. Absolútne dokonalá robota, ktorá diváka vtiahne a nepustí. Spolu s bonusmi, ktoré prinášajú blu ray disky, hodnotím jednoducho ako najlepší komplet roku 2010. Po každej stránke.

Hodnotenie blu ray disku:
Po úspešnom odvysielaní série po celom svete, sa začiatkom novembra minulého roku dostal Pacifik aj na náš DVD a blu ray diskový trh, pričom séria vychádza v luxusnom kovovom balení, na šiestich diskoch. Prvých päť diskov prináša desať častí minisérie, vždy po dve časti, s možnosťou sledovať každý diel v priemere s dvojminútovým rozprávaním priamych účastníkov vojny, doplneným o dobové zábery. Jednotlivé časti si tiež divák môže pozrieť s audiokomentármi tvorcov.

Šiesty disk prináša bonusy v podobe portrétov skutočných vojakov Pacifiku, polhodinový dokument zo zákulisia nakrúcania, historické zdokumentovanie udalostí, ktoré ovplyvnili nemilosrdný a brutálny priebeh bitky vo vodách Pacifiku. Majitelia blu ray diskov sa môžu tešiť na dokonalé rozlíšenie, ten obraz je jednoducho neuveriteľný a tiež niekoľko exkluzívnych doplnkov, ako je obraz v obraze v poslednej časti, sprievodca po bojisku, animované mapy, rozhovory s historikmi a ďalšie prídavky.

Osobne som sa na Pacifik vrhol v zahraničnom internetovom obchode, asi najmä kvôli cene, ktorá je o 3 nižšia, ako v našich obchodoch a výbava je temer totožná. Aj čo sa týka audio stôp. Českú nenájdete ani na u nás vydanom súbore blu ray diskov a pomôcť si musíte českými titulkami (kolekcia šiestich DVD český dabing má). Titulky obsahuje aj vydanie, ktoré mne prišlo z Veľkej Británie. Chýba však na ňom česká podpora pre bonusy. Vonku som však získal ako bonus DVD Pacific, ktoré bolo zjavne reklamným DVD pre túto sériu, prináša prvý diel minisérie, skrátenú verziu filmu o filme a ďalší zaujímavý materiál. Tu zas, hoci česká podpora nie je uvedená, tak titulky tu sú.

Pri príležitosti vydania Pacifiku vyšla opätovne aj séria Bratstvo neohrozených, bohužiaľ, u nás iba na DVD – oboje však v špeciálnych kovových obaloch a v limitovanom náklade. Mať to pekne pohromade je priam povinnosťou každého filmového fanúšika.

Hrajú: James Badge Dale, Jon Seda, Joe Mazzello, William Sadler, Timothy Van Patten
Réžia: Carl Franklin, Timothy Van Patten, David Nutter, Jeremy Podeswa

Distribuuje: Magic Box, 2010