Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra

Tráva (1. séria) - najvoňavejšia zábava

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.07.2011

Poriadna zábava, poriadna irónia, pre našinca možno ešte stále šokujúca téma, taká je Tráva.
Tráva (1. séria) - najvoňavejšia zábava

O seriáli:
Naozaj chutí zakázané ovocie najlepšie? Áno! A v tomto prípade aj lepšie vonia! Keď sa z Nancy Botwinová (držiteľka Zlatého glóbusu Mary-Louise Parker) zo dňa na deň stane vdovou bez peňazí, je odhodlaná urobiť čokoľvek, aby so svojimi deťmi mohla ďalej bývať v dome na pokojnom predmestí. Aj keby kvôli tomu mala začať predávať marihuanu. Prvá sezóna prielomového seriálového hitu spoločnosti Showtime je podvratná, satirická a hlavne neskutočne zábavná.
Trailer: Tráva

Poznáte to! Klasický americký seriál! Niekoľko ťažiskových postáv, okolo ktorých sa točí celý svet. Poriadna zábava, poriadna irónia, pre našinca možno ešte stále šokujúca téma. Nancy sa stráca na smetisku vlastných problémov, ktoré sa snaží riešiť svojsky. Predajom „trávy“. Nedostatok peňazí však nie je jediným problémom v jej na oko ligotavom živote. Starší syn sa zamiluje do hluchej spolužiačky a viac, ako škola ho zaujíma sex. Mladší syn sa zas nevie zmieriť s otcovou smrťou a pozvánky do školy prichádzajú častejšie, ako účty za elektrinu. Odrazu sa za dverami objavuje ešte aj brat mŕtveho manžela, večne nadržaný mladík, ktorý svoje problémy rieši skutočne svojsky. A potom starosta mesta, židovský právnik, Celia, žena v domácnosti trpiaca rakovinou, obezitou svojej dcéry a neuveriteľnou iróniou, protidrogový agent a množstvo ďalších malých postavičiek, ktoré sa stávajú nekonečnou súčasťou skladačky zvanej tráva. Dokonalý seriál, ktorý konečne vychádza s českou podporou – aj českým obalom aj u nás. Nechajte sa uniesť jeho jedinečnou chuťou.

Konečne! Konečne prichádza Tráva aj na náš trh. Po vydaniach z Poľska a Maďarska, ktoré obsahovali aj českú zvukovú stopu, prichádza Tráva konečne aj na náš utiahnutý trh. Otázne je, ako ju prijme náš divák, hoci z obrazoviek HBO ju už bezpochyby pozná. Bontonfilm, ktorý disk na náš trh prináša sa rozhodol pre zaujímavý krok a prvú sériu vydal aj na blu ray disku. Na DVD zároveň prišiel v priebehu jedného mesiaca s troma sériami. Tráva má však za sebou sedem úspešných sérii a verím, že sa v prípade Bontonfilmu nestane to, čo sa stalo so seriálom Ako som spoznal vašu matku, že po dvoch, či troch sériách jeho vydávanie u nás zakapalo. Bolo by fajn, keby tráva u nás vyšla v češtine kompletná, hoci iba na DVD, pretože sa to naozaj oplatí.
Tráva
Hlavná postava seriálu Tráva: Mary-Louise Parker
zdroj: Internet

Prvá séria vychádza na dvoch diskoch a ide v podstate o desať dielov a niekoľko bonusov. Dabing seriálu je jedinečný, obraz je skvelý, jedna časť trvá necelú polhodinu. Trochu som sklamaný z bonusov, ktoré, keď už sa objavili na disku, mohli by mať tiež českú podporu, tá však (v akejkoľvek forme) chýba. Na prvý pohľad neujde o disk smerovaný na náš trh. Má síce český obal, ale menu je v angličtine a aj absencia češtiny pri bonusoch sú jasným dôkazom toho, že sa na „českej verzii“ dalo popracovať viac. Vďaka však aj za to. A ešte malá drobnosť na záver. Obal síce ohlasuje zaujímavé bonusy, ale zabudnite na to, že ich nájdete na disku. Vynechané scény, hoci ich obal ohlasuje tam nie sú a v podstate ide o úplne iné veci, než avizuje obal. Nič to však nemení na fakte, že seriál je tu a to je super.

Originálny názov: Weeds
Hrajú: Mary-Louise Parker, Elizabeth Perkins, Kevin Nealon, Maulik Pancholy, Romany Malco
Réžia: Burr Steers, Craig Zisk, Brian Dannelly, Lev L. Spiro