Dnes je 27. februára 2021, meniny má a zajtra

Tráva (4. séria) - pod dohľadom Mexičanov

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 07.09.2011

Všetci ju milujú. Nancy Botwin sa totiž živí predajom marihuany. Svojim „spolupracovníkom“ dáva prácu, svojim deťom (aj keď to tak často nevyzerá) veľa lásky...

O seriáli:
Všetci ju milujú. Nancy Botwin sa totiž živí predajom marihuany. Svojim „spolupracovníkom“ dáva prácu, svojim deťom (aj keď to tak často nevyzerá) veľa lásky. Nancy Botwin sa vracia po štvrtý raz. Keď sme sa s ňou stretli naposledy, jej impérium, aj jej dom skončili v plameňoch. Agrestic ľahol popolom a Botwinovci musia z niečoho žiť. Celá rodina sa tak presúva bližšie k mexickej hranici, aby mohli začať od začiatku. A život je, zdá sa opäť nádherne zelený, aspoň na prvý pohľad.
Trailer k 4. sérii Trávy.

Keď Agrestic zachvátia plamene, Nancy má potreby uistiť sa, že zhorí aj jej minulosť. Sama preto dopomôže svojmu domu k spopolneniu, zbalí rodinu a odchádza k mexickej hranici. Do domu, kde ešte stále žije otec jej nebohého manžela, ktorý sa stará o zomierajúcu matku. Šum oceánu síce pôsobí lahodne na dušu, ale zjavne aj našepkáva. Nancy nemá chuť len tak sedieť a pozerať sa do prázdna. Chce „podnikať“. Na scéne sa objaví jej „mexický partner“ a zaučí ju do tajov pašovania kontrabandu z Mexika do Ameriky. Nie každý sa však dá podplatiť a na hranici občas môžu vzniknúť komplikácie. Preto si treba pomôcť, preto treba... A to už by som prezradil asi príliš veľa, keďže to, čo treba je v podstate pointou celej štvrtej série. Stručne: nemožno zabudnúť na to, že hoci sa Nancy aj s rodinou presťahovala, jej (ne)priatelia si k nej nájdu cestu. Celia, ktorá sa vďaka Nancy dostane do väzenia, protidrogový agent, ktorý chce konečne chytiť veľkú rybu a potom je tu ten mexický boss, ktorý pomúti Nancy rozum a nechýbajú ani ďalšie známe postavy z predošlých sérií. Nakoniec sa, ako to už v tomto seriáli býva dobrým zvykom všetko dokonale zamotá, každý sa zapletie s každým a grandiózne otvorené vyvrcholenie prichádza pár sekúnd pred koncom poslednej, trinástej časti. Hoci sa verejne traduje, že štvrtá séria Trávy je zatiaľ najslabšou zo všetkých siedmych sérií, nestotožňujem sa s týmto názorom. Je geniálne, že tvorcovia upustili od Agresticu a dokázali postavy premiestniť do iného teritória a postarať im o divácky atraktívne pokračovanie osudov. Štvrtá tráva tak úplne plnohodnotne pokračuje v stopách svojich predchodcov a je rovnako dobrá, ak nie ešte lepšia.

Táto recenzia vychádza v čase, keď sa na náš trh dostáva piata séria trávy v českom jazyku. Je mi nesmierne ľúto, že musím konštatovať, že ak si chcete zadovážiť štvorku na DVD, musíte ju kupovať v zahraničí a s češtinou sa musíte jednoducho rozlúčiť. Na moje veľké nepochopenie a rozčarovanie zároveň musím konštatovať, že československý distribútor štvorku jednoducho z nejakého dôvodu odignoroval a na trh prichádza rovno s päťkou. Pôvodne som si myslel, že štvorka vznikla v inej spoločnosti, ktorej práva nevlastní Bontonfilm, ale na zahraničnom DVD som zistil, že aj štvorka sa vyrábala pre Sony Pictures, takže tento postup jednoducho nechápem. Keď už napokon siahnete po zahraničnom vydaní, okrem trinástich častí rozdelených na troch diskoch sa môžete tešiť na zaujímavú sériu bonusov, ktoré tvoria komentáre tvorcov k vybraným dielom seriálu, nepodarené scény, upútavky a niekoľko reportáží zo zákulisia seriálu. Vcelku slušná zásoba. Ja som štvorku kupoval v poľskom internetovom obchode, teda poľské vydanie, ktoré obsahuje dabing poľského „lektora“ a poľské titulky, bonusová časť je bez poľskej podpory.

Tráva 4