True Blood (kompletná I. séria)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 17.08.2010

Upíri vstali zo svojich rakiev a teraz žijú medzi nami.
True Blood (kompletná I. séria)

O seriáli:
Upíri vstali zo svojich rakiev a teraz žijú medzi nami. Živia sa syntetickou krvou a ľudskú krv už na prežitie vôbec nepotrebujú. Alebo to tak aspoň vyzerá...

Mestečko Bon Temps v Louisiane sa môže chváliť peknou zbierkou farebných postavičiek. Žije tu Sookie Stackhouse (Anna Paquin, držiteľka Oscara® za vedľajšiu ženskú úlohu vo filme Piano), milá a nevinná servírka, ktorá sa snaží skrývať svoju schopnosť čítať v ľudských myšlienkach, Bill Compton, 173-ročný upír, ktorý sa práve prisťahoval naspäť do mesta, Sookiin brat Jason, sukničkár, ktorý večne lieta v nejakom maléry, drsná Tara, Sookiina oddaná priateľka, Sam, majiteľ baru Merlot, ktorý sa snaží nedávať najavo svoje city k Sookie, Lafayette, sveták, ktorý vždycky varí niečo, čo „nie je na jedálnom lístku“ a ani príliš v medziach zákona, a zástup ďalších bizarných postáv, ktoré v tomto nenapodobiteľnom seriáli skrývajú svoje temné tajomstvá v tieňoch noci.

Nemám rád upírov. Prvým a posledným, ktorému som ako tak podľahol bol Dracula, všetci ostatní mi prišli ako nie príliš vydarená kópia. Keď sa Pravá krv objavila na obrazovkách HBO, seriál som úspešne ignoroval. Keď sa však už aj Česko a Slovensko zaradili do teritórií, kde začínajú vychádzať televízne seriály na DVD a s českým dabingom, dostal som sa aj k Pravej krvi.

Napriek všetkému, bili sa vo mne dva pocity. Upíria téma bola značne proti, avšak Allan Ball, ako autor scenára bol jednoznačným plusom. Ball na svojom konte nemá desiatky filmov, ale jeho Oscarom® ocenená Americká krása je už dávno nesmrteľným filmom. Ball je však podpísaný aj pod oveľa obšírnejším dielom. Na začiatku nového milénia totiž päť sezón pracoval ako autor seriálu Odpočívaj v pokoji z prostredia rodiny vlastniacej pohrebný ústav. Takmer úchylnú tému Ball už vtedy spracoval svojim jedinečným spôsobom, zakomponoval do nej svojský, často veľmi drsný humor a na ploche zhruba šesťdesiatich častí priniesol bezkonkurenčný príbeh, ktorý vyrážal dych (aj tento seriál by sa mohol u nás objaviť na DVD).

Bolo preto zrejmé, že Ball, ktorého meno sa stalo vlastne zárukou úspechu pri promovaní Pravej krvi, sa následne určite nepustí do ničoho jednoduchého a príliš zábavného. Upírska téma pritom Ballovi sadla naozaj perfektne. Počas dvanástich častí prvej série som zakaždým premýšľal nad tým, ako by tento seriál vyzeral a napokon dopadol vtedy, keby z neho autor vynechal základný aspekt – upírov. Nedokázal som sa však odosobniť od fantastického príbehu, ktorý autori divákovi servírujú už od prvej časti. Skupinka hlavných postáv zaručene zaútočí na divákove zmysly tak presne a mocno, že divákovou jedinou výhodou je, že má Pravú krv na DVD a keď bude chcieť, môže vzhliadnuť hoci aj všetkých dvanásť častí naraz. A verte, že tie pocity a potreby budete mať.

Ballovi a ďalším autorom sa totiž podarilo vyprofilovať pre diváka niekoľko charakteristických postáv, z ktorých každá je niečím výnimočná a seriál akoby tak ponúkal škálu šiestich hlavných postáv a následne rozvíjal ich osudy na pozadí postáv vedľajších. Strhujúci, šokujúci dej a drsný humor, prostredníctvom ktorého si autori berú na paškál nielen známe osobnosti (všimnite si v niektorej z prvých častí titulky novín, ktoré hovoria o ďalšej adopcii známej filmovej hviezdy), pričom však tieto narážky mieria priamo do čierneho, nemôžu nikoho uraziť a divák, ktorý je v obraze, sa musí jednoznačne pobaviť.

Pravá krv prináša všetko, čo divák potrebuje – napätie, dramatickosť, zaujímavú hlavnú líniu i dych vyrážajúci vtip. Jedinečný seriál, ktorý si zamilujete pri prvej časti a pri druhej už na ňom budete závislý.

Liečenie závislosti však nepotrvá dlho, pretože podľa dostupných informácií druhá séria seriálu True Blood vychádza s českým dabingom už v septembri.

Tucet častí seriálu True Blood vychádza v kvalitnom papierovom obale, v ktorom je vložených 5 DVD diskov. Na štyroch z nich sú okrem častí rozdelených v počte 2-2-3-3-2 aj bonusové materiály. Vždy ide o audiokomentár buď autorov, alebo jednotlivých hercov v hlavných úlohách. Obraz je fantastický a keď sledujete jednotlivé diely na veľkej, kvalitnej obrazovke, určite si to vychutnáte. DVD menu je anglické, avšak spracované veľmi dynamicky, zostrihané z filmových ukážok.

Dabing si zaslúži samostatné hodnotenie. Vyzdvihnúť treba fantastický preklad, pričom sa jeho autori neštítili ani drsnejších výrazov, ktoré sú vo filme samozrejmosťou. Dabing je výborne pripravený, čistý, jednoducho perfektný.

Okrem češtiny a pôvodnej anglickej verzie je k dispozícii ešte aj zvuková stopa nemecká, talianska a preklad poľského lektora, všetko, okrem pôvodnej verzie však rozmixované iba do formátu 2.0, avšak na konečnom výsledku to príliš nebadať a zvuk znie naozaj veľmi dobre (spustený som ho mal na naozaj kvalitnej zostave). Čo sa týka tituliek, tie sú na DVD v jedenástich jazykových mutáciách.