Dnes je 26. augusta 2019, meniny má a zajtra

True Blood: Pravá krv (kompletná druhá sezóna)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.11.2010

Vitajte späť v Bon Temps, domove záhad, južanskej zmyselnosti a temných tajomstiev.

Vitajte späť v Bon Temps, domove záhad, južanskej zmyselnosti a temných tajomstiev. Sookie Stackhouse sa zaplieta hlbšie do vzťahu s Billom a jej život je nebezpečnejší než kedykoľvek predtým. Tara sa zamilovala a ovláda ju kúzlo, Sam sa rozhodne dôverovať veľmi podivnému spojencovi, Jason sa stáva členom protiupírské sekty, Eric zatiahne Sookie do pátrania po 2000 rokov starom upírovi a Maryann vládne mocou, ktorá kontroluje skoro celé mesto. Sookie, Bill a Sam urobia šokujúci objav a spoločne budú predstavovať poslednú líniu obrany proti diabolskému plánu, ktorý pozdvihuje túto cenami ocenenú sériu do nových, krvavých výšin.

V čase, keď televízny kanál HBO uvádza v premiére tretiu sériu tohto mystického seriálu, aj na náš trh prichádza jeho druhá séria s kompletnou českou podporou. Obe sezóny seriálu, ktoré vyšli na DVD vo svete, sa tak dostávajú aj na náš trh.

Po zoznámení sa s hlavnými hrdinami v prvej sérii Pravej krvi, usporiadaní si sveta ľudí a sveta upírov a podrobnom opise postáv, obaleného do jednej ťažiskovej témy, ktorou boli vraždy žien, ktoré mali sex s upírmi a vypátraní vraha, mohlo sa mestečko Bon Temps niekde na juhu Ameriky pravdepodobne pokojne prebúdzať. Vrah sedí za mrežami, a občasné prieky medzi upírmi a ľuďmi sa predsa dajú urovnať. To by sa však v aute policajného vyšetrovateľa nesmela jednej temnej objaviť mŕtvola ženy s hlbokými škrabancami na chrbte a vytrhnutým srdcom...

Niekde tu skončila prvá séria a keď si divák do prehrávača vloží prvý z piatich diskov, na ktorých dvanásť častí druhej sezóny Pravej krvi opäť vychádza, ocitá sa v rovnakom čase na rovnakom mieste a v podstate má pocit, akoby sa ani nepohol od obrazovky, pretože príbeh druhej série sa začína presne tam, kde prvá séria skončila. Kto vykonal obludnú rituálnu vražda? Kto je vlastne tá tajomná žena? Odkiaľ sa vzala Maryann a čo vlastne chce? A ako sa bude vyvíjať vzťah medzi ľudskou bytosťou Sookie a jej priateľom, upírom Billom?

Druhá séria Pravej krvi je ešte prepracovanejšia, ešte drsnejšia, ešte šokujúcejšia a hlavne, ešte krvavejšia, než predchádzajúca séria. Autori kladú dôraz na najmenšie detaily, na šokujúce momenty a zároveň na nečakané zvraty, ktoré by divák nečakal. Na paškál si v druhej sérii berú najmä tému náboženstva a poukazujú na nezmyselnosť kresťanských rituálov a odvolávaní sa na Boha, jednoducho na (nielen) americké vymývanie mozgov do šokujúcich kultov, pričom samotné kresťanstvo je vykreslené, ako jeden z takýchto kultov. V našej puritánskej krajine možno trochu silná téma, ale osobne odporúčam všetkým.

Pravá krv je jeden z najlepších seriálov, ktoré som v poslednej dobe videl. Prisahám, že pozorne sledujem detaily a snažím sa nájsť nejaké omyly a chyby. Tvorcovia tohto kultu však naozaj dbajú na všetko a divák tu nenájde jedinú chybu. Naopak, Pravá krv dokáž vtiahnuť a pripútať ku kreslu milovníkov niekoľkých žánrov naraz a zaručuje im absolútnu spokojnosť. Verte, že pozrieť si tri, alebo štyri časti za sebou, nebude nikomu robiť problém.

Kompletná druhá séria Pravej krvi vychádza (tak ako v prípade prvej série) na piatich DVD diskoch, celkový čas 720 minút. Jednotlivé časti majú v priemere 55. minút a vďaka vynikajúcemu českému dabingu, ktorý sa pri projektoch HBO stáva našťastie samozrejmosťou, si to celé poriadne vychutnáte. Okrem pôvodného zvuku, rozmixovaného do formátu 5.1, je na diskoch ešte česká, nemecká, poľská a kastilská stopa, všetky rozmixované do formátu 2.0 a v rovnakých jazykových mutáciách sú aj priložené titulky. Tucet častí uzatvára v podstate jeden príbeh, rieši ho a v závere otvára ďalší. Tucet častí je doplnených v tomto prípade o veľmi bohatý bonusový materiál. Okrem jedného sa na každom DVD nachádza bonusová stopa. Dominujú v nich najmä audiokomentáre tvorcov a hercov pri jednotlivých častiach, ale tento raz sú už priložené aj dokumenty zo zákulisia nakrúcania a dohromady zhruba štyridsať minút rôznorodého bonusového materiálu navyše.

Možno to bude znieť divne, ale ako filmový fanatik a zberateľ, som vždy chcel mať doma komplet nejakého seriálu. Verím, že sa mi takto podarí skompletizovať si môjho favorita, ktorým je Sex v meste. Pre seriálových nadšencov, zdá sa, nastala pozitívna doba, pretože sa začali objavovať aj na našom trhu, dokonca aj s českým dabingom. Ak máte rovnaké túžby, a chcete mať doma aspoň jeden kompletný seriál, odporúčam Pravú krv.

Hrajú: Anna Paquin, Sam Trammell, Ryan Kwanten, Rutina Wesley, Chris Bauer, Nelsan Ellis, Carrie Preston, William Sanderson, Jim Parrack, Stephen Moyer
Režie: Scott Winant, Michael Lehmann, John Dahl, Daniel Minahan, Alan Ball, Anthony Hemingway