Dnes je 26. januára 2021, meniny má a zajtra

Vedľajšie účinky - šokujúce zvraty

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.11.2013

Thriller Vedľajšie účinky prináša provokatívny príbeh úspešného newyorského páru, ktorého svet sa začne rozpadať vo chvíli, keď psychiater predpíše nový liek s nečakanými vedľajšími účinkami.
Vedľajšie účinky - šokujúce zvraty

Thriller Vedľajšie účinky prináša provokatívny príbeh úspešného newyorského páru, ktorého svet sa začne rozpadať vo chvíli, keď psychiater predpíše nový liek s nečakanými vedľajšími účinkami. Emily a Martin tvoria dokonalý a úspešný mladý pár, ktorý má všetko, načo si spomenie. Keď sa ale Martin ocitne na štyri roky vo väzení za zneužívanie informácií v obchodnom styku, ich život sa premení na peklo. Emily na neho celý čas čaká v malom manhattanskom byte, jeho prepustenie je ale rovnako zničujúce, ako jeho uväznenie a Emily sa prepadá do hlbokých depresií.

Keď sa nakoniec pokúsi o samovraždu, nastupuje na scénu psychiater Jonathan Bank. Pretože Emily zúfalo odmieta hospitalizáciu, dohodnú sa na sérii terapeutických stretnutí a na užívaní antidepresív. Bez toho, aby to tušili, tak práve toto rozhodnutie zásadne zmení život všetkým zúčastneným. Emilyina liečba totiž nepokračuje, ako by mala, a tak jej Banks predpíše nové lieky, ktoré by mali jej psychické problémy minimalizovať. Nové tabletky však majú desivé vedľajšie účinky - dokážu zničiť manželstvo, povesť dovtedy rešpektovaného lekára a môžu dokonca zabíjať - ale kto za to bude zodpovedný? Zničený Banks, ktorého kariéra sa ocitla v troskách, sa rozhodne nájsť odpoveď za každú cenu. Aj keď riskuje, že príde aj o to málo, čo mu ešte v živote zostáva.
Vedľajšie účinky - trailer

Soderberghove filmy nebývajú plytké. Netvrdím, že sú nutne dokonalé, ale tento režisér dokáže diváka vtiahnuť do deja svojich filmov a zaplátať mu tak zhruba dve hodiny voľného času príbehu, do ktorého sa divákovi častokrát ani nechce a potom je príjemne prekvapený, až mimoriadne nadšený. Presne toto som prežíval s vedľajšími účinkami. Nechcelo sa mi do príbehu, ktorý v podstate bude poukazovať na to, ako si veľké farmaceutické spoločnosti kupujú lekárov a tí v podstate zabíjajú svojich pacientov. Napokon sa však z toho vymotal napínavý thriller, v ktorom Soderbergh postupne a veľmi precízne rozmotáva jednotlivé uzlíky na nitke svojho príbehu a excelentne tak šokuje diváka mnohými nečakanými zvratmi.

Áno, môžete mať pocit, že ste to všetko už videli v mnohých iných filmoch a Soderbergh, len pospájal niekoľko vecí naraz, ale urobil to tak brilantne, že aj ten zbytočne prefíkaný a zároveň detinský koniec mu odpustíte, zvlášť, ak si uvedomíte, ako dokázal s vami manipulovať počas predchádzajúcich minút. Skvelé, napísané, príjemné s excelentným hereckým obsadením. Možno to nie je film, ku ktorému sa budete pravidelne vracať, ale v každom prípade je to film, ktorý sa oplatí vidieť.

Je pre mňa prekvapením, že v globále tak dobrý film, od tak vychyteného režiséra a s tak výborným a zaujímavým obsadením u nás vyšiel iba na DVD. Je síce v ponuke za mimoriadne priaznivú cenu, obraz na disku je naozaj dobrý, český dabing vydarený a zvuk je v poriadku aj po technickej stránke, avšak ešte je tu jedna zarážajúca vec a tou je absencia bonusov. Opäť – je mi to divné pri tak v globále dobrom filme, od tak vychyteného režiséra a s tak výborným a zaujímavým obsadením. Škoda.

Réžia: Steven Soderbergh
Hrajú: Rooney Mara, Channing Tatum, Jude Law, Catherine Zeta – Jones

Distribuuje: Bontonfilm, 2013