Dnes je 20. januára 2021, meniny má a zajtra

Veľké migrácie

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 26.02.2011

Veľké migrácie sú šesťdielnym dokumentom, ktorý na ploche 300 minút predstavuje svet migrujúcich zvierat.
Veľké migrácie

O dokumente: Zrodení k sťahovaniu
Každý deň sa do života na cestách rodia milióny tvorov, nech už sa pohybujú rýchlo alebo pomaly, po zemi alebo vo vzduchu. Sú to migranti. Sú zrodení k sťahovaniu. Od malých tvorov, po tie väčšie druhy, od motýľov po pakone, život všetkých závisí od schopnosti vstať a ísť. Film Zrodení k sťahovaniu sleduje štyri najzaujímavejšie príbehy migrujúcich organizmov na svete: vorvaňa, ktorí za život náplava milióny kilometrov, kraby červené, ktoré za pár dní prekonajú neuveriteľnú vzdialenosť, motýlích monarchov sťahovavých, ktorým trvá štyri generácie, kým preletí celý kontinent, a pakone, ktoré sa každoročne musia vyhýbať dravým čeľustiam krokodílov, ktoré im chňapajú po nohách. Seriál National Geographic Veľké migrácie vám nevídaným spôsobom približuje tieto úžasné, prekvapivé a inšpiratívne príbehy. Filmy vznikali celé tri roky, počas ktorých autori jazdili po celom svete, aby s pomocou najnovších technológií zachytili príbehy zrodenia, smrti, boj o život aj prirodzenú obnovu. Uvidíte skutočne tie najpohyblivejšie obrázky v dejinách filmu.

Volanie po zachovaní rodu
Každý deň sa najrôznejšie migrujúce organizmy po celom svete vydávajú na neuveriteľné cesty. Riskujú všetko, aby si zaistili niečo, čo je cennejšie než ich život: chcú splodiť a starať o svoje potomstvo, ktoré vytvorí novú generáciu globálnych migrantov. Od kamenistých pláží Falklandských ostrovov, cez husté lesy v Kostarike alebo Austrálii, po vyprahnutú savanu na juhu Sudánu...

Boj o prežitie
Migrácia je ako hodinky: nespočetné množstvo zvierat sa každý deň musí vydať na cestu, a zabojovať o život, alebo zomrieť. Ich pohyb riadia ročné obdobia a zmeny klímy. Musia uspieť v zápase o prežitie, musia prísť do cieľa skôr, než bude neskoro, musia sa rozmnožovať, nájsť potravu, skrátka prežiť. Od stále sa meniacich ľadových plôch v Arktíde, po soľnej panve v Botswane: bilióny tvorov cítia nutkanie odísť, aby sami prežili a zároveň zachovali rod. Ale pre rôzne zvieratá, ako napríklad mroža, žraloky obrovské, zebry, orangutanov, vidlorohov alebo napríklad planktón je každý deň beží bojom o prežitie.

Hodovať, alebo hladovať
Každá migrácia predstavuje epický príbeh riadený do značnej miery hladom. Bilióny tvorov sú každodenne v pohybe v snahe nájsť zelenšie pastviny. Od mikroskopického planktónu, po vzácne púštne slony, od dravých orlov bielohlavých, po svetielkujúce medúzy, od desivých bielych žralokov, po sokoly sťahovavé rýchle ako blesk: celá naša planéta je v pohybe. Na nekonečnú cestu sa vydáva nespočetné množstvo tvorov; migrujú po miliónoch, aby prežili ako jednotlivci.

Veda o migrácii
V začiatku každej migrácie je utrpenie, zúfalstvo a hladovanie a každá migrácia je cestou plnou prekážok, cestou, ktorá vzdoruje smrti. Film Veda o migráciách ide migrácii pod kožu - ukáže vám, ako vedci skúmajú a získavajú poznatky na základe tohto úchvatného prírodného divadla. Strhujúci beh pakoňov cez pláň Serengeti, bezmála tritisíc kilometrov dlhý let monarchu sťahovavého, dvojmesačné putovanie nosáča slonieho z pobrežia Patagónie, odvážna cesta slona afrického v Mali; to všetko pre vedcov predstavuje možnosť poodkryť nebezpečný svet migrácií. Vďaka pokrokom dosiahnutým v zbere dát a vďaka najnovším technológiám lepšie pochopíme rozhodovací proces zvierat, dynamiku a vnútorné fungovanie stáda, kŕdľov vtákov, alebo trebárs aj skupín veľrýb.

Veľké migrácie: V zákulisí
V roku 2007 sa niekoľko tímov filmárov kanálu National Geographic rozbehlo po celom svete, aby zachytili tie najzaujímavejšie a najúžasnejšie migračné príbehy v dejinách filmu. Počas dvoch rokov strávili tvorcovia viac než 350 hodín v korunách stromov, 500 hodín na posede a 400 hodín pod vodou. V tomto filme, ktorý vás zavedie do zákulisia filmovanie, uvidíte morské hlbiny a vzdialené kúty sveta a stanete sa svedkami rôznych nebezpečenstiev a problémov, ale aj skvelých dobrodružstiev, ktoré zažívajú kameramani kanálu National Geographic.

Hodnotenie dokumentu:
Som síce filmovým fanúšikom, ale na prírodopisné filmy sa nezameriavam. Musia ma niečím zaujať. V poslednom čase som však vzhliadol dva unikátne dokumenty, ktoré vám predstavím počas tohto víkendu, pretože naozaj stoja za pozornosť. Veľké migrácie sú šesťdielnym dokumentom, ktorý na ploche 300 minút predstavuje svet migrujúcich zvierat, ktoré sa každoročne vyberajú na púť za prežitím, okorenenú veľkým bojom o vlastný život. Veľké migrácie sú unikátnym dokumentom, ktorý momentálne nemá na svete konkurenciu, vznikal tri roky na všetkých kontinentoch a filmári dohromady prešli za týmto jedinečným príbehom neuveriteľných 700 tisíc kilometrov. Pri nakrúcaní bola použitá najšpičkovejšia technológia a mnohé zábery sa podarilo nakrútiť vôbec po prvý raz. Veľké migrácie sú jedinečným zážitkom nielen pre milovníkov prírody.

Ak máte možnosť výberu medzi trojdiskovým DVD a dvojdiskovým Blu ray, siahnite po blu ray. Obsah je totožný, ale ak máte kvalitnú obrazovku, tak na blu ray uvidíte ten jedinečný rozdiel technológií. Dokument vychádza na troch DVD, na každom sú dve časti príbehu, blu ray je dvojdiskový, s troma časťami série. Súčasťou je unikátny a mimoriadne vydarený český dabing. Vychutnajte si nezabudnuteľný zážitok, ktorý vo svojej distribúcii prináša spoločnosť Magic Box.

Linky: MAGIC BOX, SUPERSHOP