Dnes je 18. októbra 2018, meniny má a zajtra

Voda pre slony - viac než romantika

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 29.11.2011

Výpravná romanca z cirkusového prostredia 30. rokov minulého storočia o zakázanej láske, ktorá sa zrodí na magickom mieste plnom dobrodružstiev, zázrakov a nebezpečenstva.
Voda pre slony - viac než romantika

Jacob Jankowski (Robert Pattinson) skladal záverečné skúšky na veterine, keď sa dozvedel, že obaja jeho rodičia zomreli pri autonehode. Bez rodiny a bez peňazí netuší ako ďalej, ale osud ho zavial do vlaku svetového cirkusu Benzini. Hospodárska kríza práve vrcholila a pre Jacoba, rovnako ako pre veľa ďalších, cirkus znamenal spásu, hoci to bol svet s úzko vymedzenými iracionálnymi pravidlami, s vlastným poňatím života i smrti. Ako takmer doštudovaný veterinár dostal Jacob na starosť cirkusový zverinec vrátane cirkusových koní krásnej krasojazdkyne a hviezdy voľnej drezúry koní Marlene (Reese Witherspoon). Marlene k cirkusu priviedla láska k nesprávnemu mužovi, charizmatickému, ale zvrhlému a násilníckemu riaditeľovi cirkusu (Christoph Waltz).

S Jacobom ju od začiatku spájala nielen láska k zvieratám, ale aj vzťah ku slonicu Rosie, ktorá sa k cirkusu dostala ako obrovská šedivá nádej, nové číslo, ktoré malo cirkus zachrániť pred úpadkom. Ako ale s Rosie číslo nacvičiť, keď nebola schopná vypočuť ani jednoduché príkazy? Puto, ktoré medzi touto nesúrodou trojicou postupne vzniklo, bolo založené na dôvere a láske a nakoniec sa pre všetkých troch stalo jedinou nádejou na prežitie.
Trailer k snímke Voda pre slony.

Výpravná romanca z cirkusového prostredia 30. rokov minulého storočia o zakázanej láske, ktorá sa zrodí na magickom mieste plnom dobrodružstiev, zázrakov a nebezpečenstva, vznikla podľa celosvetového knižného bestselleru Sary Gruenovej. Hlavné úlohy stvárnili držiteľka Oscara Reese Witherspoon a hviezda ságy Twilight Robert Pattinson. Voda pre slony je film, ktorý mal všetky predpoklady stať sa hitom. Skvelá téma, ktorá sa odohráva na pozadí stále zaujímavého prostredia a skvelé herecké obsadenie, ktorému samozrejme dominuje Robert Pattison, ktorý mal byť bezpochyby lákadlom do kín.

Veľmi príjemným zistením je však fakt, že Pattinson v tomto filme nefunguje iba ako mucholapka na mladé diváčky, ale predvádza skvelý výkon, ktorý mu musí uveriť aj jeho najväčší odporca. Je zjavné, že sympatický herec si nakrúcanie filmu užíval a bavilo ho to. A dokonca to bavilo aj mňa, relatívne zarytého odporcu týchto sladkých dojákov. Voda pre slony je však veľmi dobre nakrútený film, pri ktorom by som hravo zvládol ešte ďalšiu polhodinu príbehu, zvlášť záverečná, najdramatickejšia scéna pod šapitom mohla byť nakrútená opisnejšie, čo by ešte viac zdramatizovalo finále, ktoré je v tomto filme naozaj grandiózne. Voda pre slony nie je iba prázdny romantický film, ale zároveň je filmom o vzťahu človeka a zvieraťa, mimochodom ideálny pomyselný prvý krok k tomu, aby sa začalo diskutovať o tom, že cirkusy by mali byť bez zvierat, ktoré tam neuveriteľne trpia.

Film s vydareným českým dabingom rozmixovaným do formátu 5.1 vyšiel u nás na DVD a blu ray. Ak ho pozeráte na stereo telke, bije sa hudba s hovoreným slovom, čo sa týka intenzity nahrávky, kedy je hudba silnejšia, ako dialógy, čo pôsobí rušivo. Keď si to pustíte do 5.1 zostavy, je to super. Samozrejme, nechýbajú české titulky a tými sú podporené aj bonusy. Tie sú rozdielne na DVD a na blu ray. Zatiaľ čo na DVD nájdete asi 6 minút navyše, teda dva zhruba trojminútové dokumenty o tom, ako sa Robert Pattinsonzhostil svojej úlohy a ako sa Reese Witherspoon pripravovala na úlohu so skutočnými cirkusantmi, blu ray disk prináša bonusov o niečo viac.

Kvalita obrazu je veľmi dobrá aj na DVD, blu ray som nevidel, neviem teda porovnať. No a na záver cena. V najlacnejších internetových obchodoch sa disk predáva za cca 15€. Ja som po filme siahol u susedov v Maďarsku. Ide o to isté vydanie (menu je v angličtine), len obal je maďarský a nie český. Cenový rozdiel? Neuveriteľných 6€ na jedinom DVD. Nielen kvôli výhodnému kurzu je ten rozdiel absolútne šokujúci.

Réžia: Francis Lawrence
Hrajú: Robert Pattinson, Rese Witherspoon, Christoph Waltz

Distribuuje: Bontonfilm, 2011