Dnes je 16. apríla 2021, meniny má a zajtra

Vreskot

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.11.2010

Casey Beckerová – sladko blonďavá tínedžerka je sama vo veľkom dome, keď tu zrazu zazvoní telefón,...
Vreskot

Casey Beckerová – sladko blonďavá tínedžerka je sama vo veľkom dome, keď tu zrazu zazvoní telefón, a z ničoho nič s ňou začne flirtovať neznámy tajomný muž. Spočiatku jej jeho vyznania prídu neškodné a milé. Keď svojho tajného ctiteľa preruší, celá situácia sa zopakuje nanovo. Až pri štvrtom volaní si uvedomí, že neznámy chlapík sa nachádza v blízkosti jej domu a jeho jediným cieľom je zabiť ju. Pomaly, ale isto sa pred nami otvára dramatická hra na mačku a myš.

Identita vraha je od samého začiatku úplnou neznámou, keďže je celý zahalený v čiernom dlhom plášti a cez hlavu má natiahnutú obyčajnú karnevalovú masku sériového vraha, ako vystrihnutú z expresívneho obrazu Edvarda Muncha. Ten svoju obeť prenasleduje do chvíle, keď pred ním nepadne bezmocne na zem, pričom vzápätí jej vráža nožom do tela niekoľko smrteľných rán. Táto udalosť je suverénnym spúšťačom celého reťazca podobne spáchaných zločinov. A malé kalifornské mestečko je pred úkladným zabijakom, ktorý svoje obete cielene vyvražďuje podľa návodu klasických hororových filmov, v permanentnom nebezpečenstve.

Hororový kúsok Vreskot z pera majstra klasických hororov Wesa Cravena netreba nikomu extra predstavovať. V druhej polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia sa stal doslovným kánonom, pre dnes už dôverne známy subžáner hororových filmov, ktorý vstúpil do povedomia ako tínedžerská vyvražďovačka. O jeho zaslúženom úspechu svedčí fakt, že sa v priebehu niekoľkých rokov zakuklil do uzavretej trilógie, teda aspoň spočiatku to tak vyzeralo, ale aj to len do chvíle, keď svet obletela správa, že spomínaný majster chystá štvrté pokračovanie.

Dielo Vreskot sa vlastne od času svojho vzniku uviedlo ako klasický učebnicový príklad, ako čo najjednoduchšie gradovať a postupne servírovať vzrastajúce napätie, ktoré sa pred potenciálnym divákom doslovne obnažuje. Nie je náhoda, že sa tento cenený snímok dodnes ocitá v takmer v každej prestížnej encyklopédii o filmových žánroch, ktoré rozhodujúcim spôsobom ovplyvňovali nastávajúce dekády podobne orientovaných filmov.

Som presvedčený, že DVD filmu Vreskot by za žiadnych okolností nemalo chýbať nie len vo filmotékach oddaných fanúšikov hororu, ale aj u tých, ktorí sa filmami zaoberajú profesionálne, keďže v súčasnosti sa tento "teenage-horor" radí do zlatého fondu žánru strachu a hrôzy. O mojom zmýšľaní svedčí aj pestrá paleta bonusov, ktoré sympaticky dokladajú obsah celého disku, na ktorom mimo iného nájdeme audio komentár režiséra a scenáristu, neznáme zábery z nakrúcania a predo všetkých malú mini štúdiu, alebo inak povedané akýsi film o filme pod názvom Vreskot – Postmoderná „vyvražďovačka“.

DVD je doplnené aj o vystačujúce jazykové verzie – angličtina a čeština a nespočetné množstvo pútavo nasnímaných rozhovor s hlavnými protagonistami tejto bezhlavej jazdy po diaľnici samotného pekla.