Dnes je 17. júla 2018, meniny má a zajtra

Všetci sú v pohode

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.10.2010

Frank Goode (Robert De Niro) strávil celý svoj život prácou v miestnej továrni na výrobu drôtov a snažil sa...
Všetci sú v pohode

Frank Goode (Robert De Niro) strávil celý svoj život prácou v miestnej továrni na výrobu drôtov a snažil sa zo všetkých síl, aby svoju rodinu dokázal čo najlepšie uživiť. Ako čerstvý dôchodca si začína uvedomovať, že so svojimi štyrmi deťmi nestrávil do tejto chvíle toľko času, koľko by býval chcel, a usúdi, že je načase to napraviť. Prostredníkom v jeho vzťahu s deťmi bola vždy jeho manželka. Tá ale pred časom zomrela a Frank je presvedčený, že teraz je na ňom, aby na ich deti dohliadal. Rozhodne sa celú rozvetvenú rodinu pozvať na víkendové barbeque. Prípravy prebiehajú bez problémov až do chvíle, kedy, ako to už v modernej spoločnosti býva, sú jeden po druhom nútení z rôznych dôvodov svoju účasť odrieknuť.

Napriek varovania svojho lekára vezme Frank veci do vlastných rúk, zbalí si tašky a vydá sa na púť po Spojených štátoch s úmyslom prekvapiť všetky svoje deti a radovať sa z ich úspechu a šťastia. Frank sa vypravia za svojim synom „umelcom“ do New Yorku, za svojou dcérou do Chicaga, ktorá „je veľké zviera v reklamnej spoločnosti“, za synom Robertom, „dirigentom orchestra“ v Denveri a konečne za Rosie, svoju najmladšou dcérou, ktorá je „tanečnicou v drahom podniku v Las Vegas“. Onedlho je ale Frankovi jasné, že jeho deti nie sú až tak šťastné či úspešné, ako mu jeho manželka vždy tvrdila. Rodina, ktorú delí fyzický i emocionálny chlad, však v príbehu, ktorý vás vezme za srdce, nájde spôsob, ako k sebe opäť nájsť cestu. Robert De Niro stojí na čele hviezdneho hereckého obsadenia (Drew Barrymore, Kate Beckinsale a Sam Rockwell) filmu Všetci sú v pohode, dojemného príbehu, ktorý rozosmeje aj rozplače.

Tak, ako všetci v tomto filme, aj film samotný je naozaj v pohode. V každom prípade dostatočne deprimujúci príbeh, ktorý môže diváka pripraviť na nadchádzajúcu starobu, keď deti odrastú, je o to presvedčivejší, o čo sú lepšie herecké výkony hlavných predstaviteľov. A režisérovi Kirkovi Jonesovi sa podarilo dať dohromady hereckú elitu, ktorej samozrejme dominuje Robert De Niro. A po jeho boku ďalšia kvalitná posádka a všetci dohromady tomu dávajú silu a svojim postavám obrovský priestor na realizáciu sa, otvorenie sa divákovi a prezentáciu svojich duší. Rovných sto minút jednoduchého ľudského príbehu, ktorý môže prežívať kľudne aj niekto z vašej rodiny, alebo z vašich susedov, je podkreslený vynikajúcou hudbou a špeciálne pre film vznikla aj úplne nová skladba, ktorú naspieval Paul McCartney.

Naviažem na predošlý odstavec a začnem bonusovým materiálom. V tom prvom desaťminútovom dokumente sa dozviete podrobnosti o tom, ako vznikala hlavná filmová skladba, a ako Paul McCartney skladal filmovú pesničku. Séria vynechaných a predĺžených scén, ktorá je druhým bonusom má zhruba 15 minút. Film je podporený štyrmi zvukovými verziami a každý z nich je rozmixovaný do formátu 5.1, tituliek je zhruba dvojnásobne viac a nechýbajú ani slovenské. Obraz i zvuk sú na vysokej úrovni a príjemným prekvapením je aj pohyblivé menu. Aj vďaka týmto drobnostiam sa pre váís tento film stane filmom, ktorý si jednoducho zamilujete.

Hrajú: Robert De Niro, Drew Barrymore, Sam Rockwell, Kate Beckinsale
Réžia: Kirk Jones