Dnes je 20. júna 2019, meniny má a zajtra

Wall Street: peniaze nikdy nespia

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 27.06.2011

Pokračovanie Wall Street je príjemným prekvapením, za ktoré síce Stone nedostane žiadnu cenu, ale diváka jednoznačne uspokojí a to býva najväčšia odmena.
Wall Street: peniaze nikdy nespia

Po prepustení z dlhoročného väzenia sa Gordon Gekko (Michael Douglas) ocitá na okraji spoločnosti a len z diaľky pozoruje svet, ktorému kedysi vládol. V snahe obnoviť pretrhnuté väzby so svojou dcérou Winnie (Carey Mulligan) Gekko vytvára spojenectvo s jej snúbencom Jakeom (Shia LaBeouf). Winnie s Jakom ale čoskoro drsným spôsobom spoznajú, že sa Gekko nezmenil. Stále je majstrovským manipulátorom, ktorý sa pri dosahovaní vlastného cieľa nezastaví pred ničím.
Trailer: Wall Street: peniaze nikdy nespia

Mávam proste také pocity, že hoci si nejaký film kúpim na DVD, nejakú chvíľu trvá, kým sa k nemu odhodlám, pretože mám vždy nejaký vnútorný pocit, prečo to odďaľovať. Pôvodný film Wall Street považujem za klenotnicu americkej filmografie a priznávam, že to bol jeden z podnetov, ktorý ma svojho času „vyhnal“ do New Yorku, aby som si scenérie z neho pozrel na vlastné oči. Pokračovania kultu nebývajú často rovnako dobré. A to bol ten dôvod, prečo som sledovanie osudov Gordona Gekka stále odkladal. Nakoniec sa dostalo aj na Michaela Douglasa, ktorému v tomto filme už nesekunduje Charlie Sheen (aj keď malý štek sa ušiel aj jemu), ale mladučký Shia LaBeouf. Príbeh sa posunul s časom a je súčasný. Rieši sa ekonomická kríza a jej dopad na ľudí a obchodovanie s papiermi vôbec a na pozadí toho všetkého sa kryštalizujú profily jednotlivých hrdinov. Ak by ste mali pocit, že tie dve hodiny nezvládnete, ste na omyle.
Wall Street Money Never Sleeps
Hlavným ťahúňom príbehu je dokonalý herecký výkon Michaela Douglasa.

Oliver Stone, ako režisér filmu sa postaral o to, aby sa aj po premiére pokračovania svojej úspešnej oscarovej snímky mohol pozrieť do zrkadla a podaril sa mu husársky kúsok. Vzhľadom na súčasnú tému, dokonalý spád, výborný strih (aj keď občas to prelínanie sa viacerých obrazov v jednom snímku je moc hektické) natočil Stone dynamický film, bez zbytočných zdĺhavých scén, zamotaného príbehu a podobných nezmyslov. Pokračovanie Wall Street je príjemným prekvapením, za ktoré síce Stone nedostane žiadnu cenu, ale diváka jednoznačne uspokojí a to býva najväčšia odmena.

Samozrejme, hlavným ťahúňom príbehu je dokonalý herecký výkon Michaela Douglasa a buď skvelá práca maskérov, alebo obraz choroby, o ktorej už asi vedel, keď sa film nakrúcal. A ak to ten pán zvládal súbežne s bojom s rakovinou, tak naozaj klobúk dolu. Treba však spomenúť aj ďalších hercov, pretože všetci sa postarali o to, aby to bola naozaj dôstojná bodka za skvelým predchodcom. A nestarnúca a stále dozrievajúca Susan Sarandon je čerešňou na torte.

Budem veľmi stručný, pretože môžem iba vyjadriť spokojnosť s vydareným českým dabingom, posťažovať sa mierne nevyvážený zvuk v súboji hudba vs. hovorené slovo, kedy pri dialógoch treba pridať zvuk, čo však pri spustení sa hudby, ktorá je dosť moderná, energická a dynamická, pôsobí miestami trochu rušivo a s poľutovaním konštatovať, že na DVD s českou podporou je príliš malá bonusová výbava. Komentár režiséra a filmová upútavka je trochu slabá náplasť pre milovníkov bonusov. V prípade, že je to možné, siahnite po blu ray disku, tam je bonusová výbava o niečo obsiahlejšia.

Réžia: Oliver Stone
Scenár: Allan Loeb, Stephen Schiff
Kamera: Rodrigo Prieto