Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Wrestler (recenzia)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.09.2010

Randy „The Ran“ Robinson (Mickey Rourke) je takmer polozabudnutý wrestlingový bojovník,
Wrestler (recenzia)

Randy „The Ran“ Robinson (Mickey Rourke) je takmer polozabudnutý wrestlingový bojovník, ktorého sláva už dávno nie je to, čím bývala v 80. rokoch minulého storočia, kedy ako neprekonateľný hráč porážal každého súpera, ktorý mu nejakým spôsobom skrížil cestu. Wrestlingu sa ešte príležitostne venuje, ale to len preto, aby aspoň uživil samého seba. Z času na čas sa zúčastňuje občasných turnajov a treba povedať, že remeslo ovláda aj vzhľadom k svojmu pokročilému veku dosť dobre na to, aby ešte ako tak zabavil prítomné publikum, ktoré naň ani po toľkých rokoch nedokázalo zabudnúť.

Svojej životnej vášni sa oddáva až do osudného dňa, keď ho nečakane premôže srdcový záchvat, ktorý ho na istý čas odstavy mimo zápasníckej arény. Po tejto nie príliš závidenia hodnej príhode si začína čoraz viac uvedomovať svoj vlastný súkromný život, ktorý mu prihráva otázky súvisiace so smrťou a teda aj zmyslom celého jeho doterajšieho, ale aj budúceho života. Po rokoch sa opäť stretáva zo svojou dcérou, na ktorú nezodpovedne zabúdal celé roky a keďže sa zo dňa na deň cíti čoraz viac osamotený, spoznáva aj o čosi mladšiu striptérku, ktorá mu pomáha znášať jeho neľahký osud.

Wrestler je excelentne podaný snímok amerického nezávislého režiséra Darrena Aronofského a prekypuje rovnakou silou, ako jeho skoršie filmové kúsky. Najsilnejšou stránkou tohto ozaj vydareného príbehu je predsa len herecký koncert hviezdnej legendy Mickeya Rourka, ktorý svoje herecké nadanie nemusel ani hrať, lebo zo spomínanou rolou sa ako naozajstný boxer stotožnil natoľko, že v princípe si v tom filme zahral iba samého seba. Cez to všetko je to predsa len výsostne komorný film niekoľkých postáv, ktoré sú medzi sebou osudovo prepojené do najmenších detailov. Wrestler Randy už síce dávno nie je na najvyššom vrchole tvorivých síl, ale svoj štandard si zachováva aj keby mal za to zaplatiť svojím vlastným životom. Asi preto sa snaží len o to najdôležitejšie – nestratiť vlastnú tvár a svojich najbližších. Všetko ostatné ide v tejto autenticky podanej dráme bokom.

DVD Wrestler je na prvý pohľad celkom obyčajný tovar, ktorý neobsahuje žiaden špeciálny materiál vo forme extra bonusov súvisiacich so spomínanou snímkou. Ponuka jazykov je významovo a najmä pragmaticky zúžená na dva základné – český a anglický. Koreňová ponuka titulkov je taktiež česká. Ak mi na tomto DVD ozaj niečo chýba, tak ukážky zo soundtracku, o ktorý sa dôstojne postaral starý rockový nestor Bruce Springsteen, ktorý k tomuto filmu napísal jednu veľkú výpovednú pieseň s rovnomenným názvom Wrestler.