Dnes je 24. mája 2018, meniny má a zajtra

Zbav sa svojich miláčikov - vražedný trojuholník

Zdroj: © Server.sk/pb, redaktor: pb, pridané: 10.11.2014

Zbav sa svojich miláčikov je silno umelecký zážitok zo života umelcov. Vznikol na základe skutočných udalostí a reálnych osôb a dych vyráža nielen tým, že sa v ňom prepiera bohémsky život a homosexualita.

Keď Allena Ginsberga príjmu na Kolumbijskú univerzitu, ocitá sa v prostredí, v ktorom sa zatuchnuté tradície stretávajú s odvážnymi modernými nápadmi a postojmi, ktoré stelesňuje Lucien Carr. Pre prostého a hanblivého Allena sa Lucien stáva objektom fascinácie a čoskoro preniká do spoločnosti jeho priateľov, milovníkov alkoholu i jazzu, vrátane Williama Burroughsa a Davida Kammerera, ktorému sa Allen ako Lucienov nový kumpán vôbec nepáči. Skutočný príbeh priateľstva, lásky a vraždy. Zbav sa svojich miláčikov sa vracia do zásadného obdobia života Allena Ginsberga, ktoré ho navždy zmenilo a zapálilo v ňom iskru kreatívnej revolty.
NASA zábery z galaxie R438

O tom, ako skromný a utiahnutý židovský chlapec s rodinnými problémami, uteká od reality na univerzitu, aby si tam cibril svoje umelecké vlohy a spoznal život z tej druhej, nie však vždy veselšej stránky. Zbav sa svojich miláčikov je silno umelecký zážitok zo života umelcov. Vznikol na základe skutočných udalostí a reálnych osôb a dych vyráža nielen tým, že sa v ňom prepiera bohémsky život a homosexualita. Daniel Radcliffe v úlohe Allena Ginsberga sa týmto filmom navždy vymanil z pazúrov čarodejníka Pottera a nielen preto, že jeho sexuálne skúsenosti v tomto filme na hony prekročili múry čarodejníckej školy. Radcliffe prijal výzvu a je excelentný. V tejto úlohe sa našiel a zdá sa, že úlohy osudom skúšaných mladíkov mu sadnú. Klobúk dolu, pán ex-Potter. Po jeho boku mu asistuje Dane DeHaan (seriál Pravá krv, Lincoln, Amazing Spider-Man 2) vo svojej jednoznačne najvýraznejšej úlohe. Pozrite si zároveň film Čo žerie Gilberta Grapea a pravdepodobne ostanete v rovnako nemom úžase, aká je neuveriteľná podobnosť medzi ním a Leonardom DiCapriom. A nielen výzorovo, ale aj herecky, keďže z mladého Američana sa rodí ďalší výrazný herec. Vražedný trojuholník plný vášne, nerozvážnosti i drámy uzatvára Michael C. Hall (Odpočívaj v pokoji, Dexter), o ktorého účasti keď divák nevie vopred, tak chvíľu trvá, než si uvedomí, že je to ten pán, ktorého pozná z obľúbených seriálov. Film má parádny spád, špecifickú atmosféru, šokujúci príbeh a skvelých hercov. Niečo, na čo nenarazíte v kinách v nákupných centrách, ale dojem to zanechá oveľa väčší.

Toto nie je Harry Potter, kinám sa teda úspešne vyhol. Bontonfilm ho našťastie priniesol aspoň na DVD a dokonca si dali toľko námahy, že mu urobili výborný dabing. Parádna práca. Pribalené sú aj bonusy v podobe komentárov, rozhovorov, vynechaných scén a tiež krátkeho dokumentu z festivalu v Toronte, kde mal film premiéru. Réžia: John Krokidas Hrajú: Daniel Radcliffe, Dane DeHaan, Michael C. Hall, Ben Foster, Elizabeth Olsen Distribuuje: Bontonfilm