Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra

Ženy v pokušení

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 11.01.2011

Štyridsiatnička Helena, uznávaná odborníčka na manželské problémy, jedného dňa zisťuje,...
Ženy v pokušení

Štyridsiatnička Helena, uznávaná odborníčka na manželské problémy, jedného dňa zisťuje, že sa dostala do situácie, aké rieši so svojimi pacientmi. Jej doteraz milujúci a milovaný manžel je pristihnutý in flagranti s mladšou ženou a Helena čoskoro bezradne stojí na prahu nového života. Dvadsaťročná dcéra Laura chce byť matke oporou, zároveň sa však stretáva s nástrahami vlastnej prvej naozajstnej lásky. Pomocnú ruku ponúka k Heleninmu zdesenie i matka Vilma, bývalá herečka, ktorá na všetky situácie aplikuje svojráznou školu života.

Výstredná dáma má zaručený recept: nahradiť neporiadneho chlapa, chlapom poriadnym. Zdá sa to neriešiteľné, ale na prekvapenie Heleny aj Laury muži, s ktorými stojí za to sa vrhnúť po hlave do milostného dobrodružstva tu stále ešte sú. A tri celkom rozdielne ženy zisťujú, ako veľmi sú si podobné a ak sa má niečo vyriešiť, chce to nadhľad, humor a nestrácať hlavu ani nádej.

Kampaň novej českej komédie Ženy v ohrození znela jednoznačne – Sex v meste na český spôsob. Siahať na ikonu sa nevypláca, zvlášť, ak je to v podstate nereálne. Ibaže ženy v pokušení Jiřího Vejdělka sú iná kategória. Aj keď priznávam, že som netušil, nakoľko sa môžu okrem trojslovného názvu na seba podobať Ženy v pokušení a Sex v meste, teraz mi je jasné, že podobností je tam viac než dosť. O to viac sa teším, že to autori neskrývali. Eliška Balzerová je jasná Samantha Jonesová, Lenka Vlasáková je ideálna Charlotte Yorková a mladučká Veronika Kubařová je odrazom Mirandy Hopsovej. Chýba Carrie?

V českom filme ju dostatočne nahradzuje Roman Zach, hrajúci (možno trochu prvoplánovo) novinára. V jeho rukách je to, ako budú vyzerať spomienky dávnej herečky Vilmy v knižnej podobe. Vilma by si však ešte dala povedať a knihu o sebe by rada doplnila o jednu novú, celkom horúcu a celkom chrumkavú kapitolu navyše.

A potom je tu priateľ, čo sa aj mame začal páčiť a práve v tom je vlastne ďalší háčik (parafráza na hit Oľgy Záblackej) a hľadanie si partnerov navzájom, veľmi príjemné prekvapenie v podobe Romana Zacha, netradičné pokojný Jiří Macháček a jednoducho dokonalý Vojtěch Dyk, mladá talentovaná herecká krv zo susedných Čiech, pričom vďaka tomuto filmu jeho meno konečne prekročilo hranice Čiech.

Ženy v pokušení sú vďaka vtipnému príbehu, dokonalému spracovaniu, silnej réžií a zostave silných hereckých osobností jednoznačne najlepším českým filmom roku 2010, aspoň v mojej osobnej hitparáde a ak by som to mal brať ako jednu z novodobých českých komédií, teda žánru, ktorý bol doslova kráľovským pred rokom 1989, tak som po dvoch desaťročiach dostal konečne poriadny český film, na ktorom som sa nenútene bavil a nemám najmenší problém pozrieť si ho znova. A ešte jedno fantastické zistenie k tomu – Eliška Balzerová nie je mŕtva, Eliška Balzerová je kráľovná, ktorá by si za svoj výkon zaslúžila nielen Českého leva a za scénu v rakve metál navyše.

Absolútne nadšenie filmom napokon ale prinieslo dosť veľké sklamanie nad samotným DVD. Nehovorím teraz o kvalite obrazu, či zvuku, oboje je výborné, zvuk rozmixovaný v niekoľkých formátoch a vo vysokej kvalite. Avšak ani jediný bonus. Neuvedomil som si to pri spustení statického menu, ale až na konci. Keď som sa nechal filmom naplno uniesť a vychutnal som si ho, dostal som chuť minimálne na dve až tri veci. Okamžite by som si pozrel film o filme, nepohrdol by som vynechanými scénami, ale úplne najradšej by som si pozrel nevydarené zábery. Bohužiaľ, nič z toho, ani žiadny iný bonus divák na disku nenájde.

A čo je zarážajúcejšie, podľa dostupných informácií sa to netýka iba DVD nosiča, ale aj blu ray disku. Škoda. Je mi ľúto, že autori tak jedinečného filmu, akým Ženy v pokušení bezpochyby sú, nevyužili naplno svoje možnosti.

Hrajú: Lenka Vlasáková, Eliška Balzerová, Veronika Kubařová, Vojtěch Dyk, Roman Zach, Jiří Macháček
Réžia: Jiří Vejdělek