Dnes je 19. novembra 2017, meniny má a zajtra

Znovu 17 - naozaj zábavné

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.10.2012

Skvelá, aj keď nereálna zápletka o tom, ako sa vyrovnať s premrhanými príležitosťami a uvedomiť si to, že postaviť partnerovi kufre pred dvere nemusí byť vždy to posledné riešenie.
Znovu 17 - naozaj zábavné

Teenager Mike O'Donnell (Zac Efron) má všetko – je úspešným športovcom, obľúbeným v kolektíve, čaká ho štipendium na univerzite. Náhle sa však rozhodne všetkého vzdať a oženiť sa so svojou stredoškolskou láskou Scarlet. O 25 rokov neskôr si dospelý Mike (Matthew Perry) uvedomuje, že jeho život nie je celkom tým, čo očakával. Odišiel od manželky Scarlett (Leslie Mann), býva so svojím najlepším kamošom Nedom (Thomas Lennon), jeho kariéra vo farmaceutickej spoločnosti stagnuje a jeho vzťah k vlastným deťom v teenagerskom veku je na bode mrazu.

Po tom, ako prepasie ďalšiu šancu na postup v zamestnaní, navštívi svoju bývalú školu, aby si pripomenul svoje basketbalové úspechy a porozmýšľal nad životom, ktorý mohol mať. V spomínaní na minulosť ho vyruší školník, s ktorým sa zhodnú na tom, aké bolo všetko skvelé, keď mal 17. Po ceste domov Mike zbadá záhadného školníka stáť na okraji mostu, ako sa pripravuje skočiť do rieky. Mike vybehne z auta, aby ho zachránil, ale keď sa k nemu priblíži, muž zmizne. Mike spadne do rieky a zrazu zistí, že má znovu 17.
Trailer - Znovu 17

Keď sa pred troma rokmi tento film dostal do slovenských kín, úspešne som ho prehliadal. Mal som na to pádny dôvod. Nemal som chuť na komédiu. Od tej doby som sa však v neurčitých intervaloch dozvedal o tom filme vždy nejaké informácie, ktoré ma napokon po troch rokoch prinútili k tomu, aby som siahol po DVD a film si pozrel. Asi v ideálnom čase. Predpokladám totiž, že keby som ho videl pred tými troma rokmi, ohrnul by som nos. Bol som ako divák naladený na inú strunu. V súčasnosti, v pokoji víkendu, som si však túto komédiu vychutnal naplno. Skvelá, aj keď nereálna zápletka o tom, ako sa vyrovnať s premrhanými príležitosťami a uvedomiť si to, že postaviť partnerovi kufre pred dvere nemusí byť vždy to posledné riešenie.

Zároveň je to o tom, že ak už v živote niečo raz urobíme, nemá zmysel nad tým lamentovať, pretože sa to nevráti a aj keby áno, tak v konečnom dôsledku by sme konali buď rovnako, alebo prinajmenšom podobne. Za niečo viac cez hodinu a pol sa o tom presvedčíte so Zacom Efronom a Matthewom Perrym v hlavných úlohách, aj keď neviem, ktorý z nich je hlavnejší. Efron môže tento film považovať za taký posun od stredoškolských muzikálov k niečomu, čo síce veľmi silno zaváňa strednou školou, ale na druhej strane to má aj nejaký charakter. Dovolím si tvrdiť, že v Efronovom prípade je to ukážka toho, v akom žánri sa cíti najlepšie.

Jeho postava má charakter a Efron ju výborne zahral. Samozrejme, stredoškolských lapajov nemôže hrať večne a myslím, že po filmoch Silvestrovská noc a hlavne po filme Talizman jeho kroky povedú iným smerom. Aj tento film je však jasným dôkazom toho, že o ňom budeme ešte veľa počuť. Matthew Perry na druhej strane práve v tomto filme dokazuje, akú silu mala jeho postava Chandlera v seriáli Priatelia a ako veľmi ťažko sa mu z nej bude vymaňovať, ak sa mu tu niekedy vôbec podarí. No a potom je tu ešte Thomas Lennon v úlohe Neda, ktorý je podľa mňa so svojou „úchylkou“ nekorunovaným kráľom zábavy tohto filmu.

Ak sa ešte niekde dopracujete k DVD s týmto filmom, tak určite už v sekcii výpredaj a za veľmi priaznivú cenu, za ktorú dostanete bohatú bonusovú výbavu navyše, samozrejme s českou podporou v podobe titulkov. Tešiť sa môžete na pohľad do zákulisia nakrúcania, vynechané scény, či filmovú upútavku – všetko je viac-menej primárne smerované k hercovi Zacovi Efronovi. Obal je český, disk má českú potlač, zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1 a dabing je naozaj vydarený no a k dispozícii sú aj české titulky. Fanúšičky Zaca Efrona majú pribalený aj obojstranný plagát s podobizňou tohto herca – príjemné prekvapenie, skvelý nápad.

Réžia: Burr Steers
Hrajú: Zac Efron (High School Musical 1-3, Hairspray), Matthew Perry (Priatelia, Môj used zabiják, len blázni sa ponáhľajú), Leslie Mann (Nabúchaná, 40 rokov a stále panic, Parfém), Thomas Lennon (Hancock, Stopárov sprievodca po galaxii)

Linky: MAGIC BOX SLOVAKIA, DVD BEST

Znovu 17 obal dvd