Dnes je 23. apríla 2018, meniny má a zajtra

Báječný hotel Marigold - nádherne ľudské

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.06.2012

Príbeh je prešpikovaný skvelým suchým britským humorom a tvorcovia do neho nasadili geniálnu hereckú plejádu.

Báječný hotel Marigold, ktorý sídli v Indii, má byť miestom odpočinku pre skupinu noblesných dôchodcov z Veľkej Británie. Má to byť miesto, kde strávia svoju zaslúženú starobu, obklopení prepychom a vymoženosťami. To si myslia až do chvíle, kým sa týchto sedem seniorov, túžiacich po zmene a novom živote, ocitne pred bránou nie ešte celkom hotového hotela. Do slnkom prežiareného Jaipuru s jediným želaním začať znova žiť prichádza finančne nezabezpečená, čerstvo ovdovelá Evelyn (Judi Dench), ilúzií zbavený sudca Najvyššieho súdu Graham (Tom Wilkinson), hádavý pár Douglas a Jean (Bill Nighy a Penelope Wilton), nekoneční hľadači lásky Norman (Ronald Pickup) a Madge (Celia Imrie) a Muriel (Maggie Smith) - ktorej jediným zámerom je nechať si v Indii vymeniť kĺb a okamžite túto krajinu opustiť. Všetci sa ocitnú napospas Sonnymu Kapoorovi (Dev Patel), mladému, ambicióznemu a naivnému majiteľovi, ktorý zdedil kedysi úchvatnú budovu po svojom otcovi, a ktorý verí, že sa mu ju podarí premeniť v prvotriedny luxusný hotel. Zatiaľ môže ponúknuť iba chaos. Hlavní hrdinovia tak ostávajú zmätení Indiou, krajinou plnou kontrastov. Na jednej strane špinavá a nebezpečná, na druhej strane, krásna a výnimočná...
Trailer k filmuBáječný hotel Marigold.

Rovnako, ako celý príbeh. Už dávno som sa v kine nebavil tak dobre a nemal z pozretého filmu tak dobrý pocit, ako v prípade Báječného hotela Marigold. Ten príbeh je prešpikovaný skvelým suchým britským humorom a tvorcovia do neho nasadili geniálnu hereckú plejádu. V tomto filme nemožno vyzdvihnúť niekoho, že by bol lepší, alebo horší. Tu sú všetci na rovnakej, veľmi vysokej úrovni a na spoločnej štartovacej čiare, presne, ako na britskom letisku, z ktorého odlietajú za novým životom. Je iba na nich, ako príjmu to, čo im táto krajina plná extrémov dáva.

K naozaj prepracovanému scenáru, ktorý diváka napriek dvom filmovým hodinám nijakým spôsobom nezaťaží a nenudí, si pripočítaj skvelé herecké obsadenie, dokonalé herecké výkony a očarujúcu, aj keď šokujúcu Indiu, ktorú sa tvorcovia pokúsili vykresliť vo všetkých jej farbách – pozitívnych, aj negatívnych. Žiadne prikrášľovanie, iba život, ktorý sa dokáže zmeniť v mihu sekundy a pripraviť naozaj rôznorodé prekvapenia. Báječný hotel Marigold patrí do skupiny vydarených rodinných filmov a ak ste ho nestihli v kinách, ktorými prebehol celkom nenápadne, počkajte si na jesenné uvedenie na DVD. Neuveriteľne sa už teraz teším, ako si ten film pozriem znova.

Filmová hudba:

Tak, ako sa v tomto príbehu prelínajú v podstate dva svety, dve rôzne kultúry, tak sa tu prelína aj hudba. Thomas Newman, ktorý má na svedomí hudbu k filmu Báječný hotel Marigold, stavil rovnako na európsku klasiku, ako aj na indickú exotiku. Vo filme sa tak prelínajú dva hudobné svety, pričom celkom pochopiteľne dominuje exotická hudba ázijského kontinentu. Newman však v žiadnom prípade silou mocou netlačil na pílu a hudbou iba veľmi jemne podkresľuje vydarený príbeh. Filmový soundtrack na CD vydala spoločnosť Sony Music a na jednom CD prináša 21 skladieb a pribalený booklet okrem základných autorských informácií prináša i množstvo filmových fotografií. Som presvedčený, že divák, ktorý si zamiluje film (a bude ich dosť) si zamiluje aj hudbu z neho.

Réžia: John Madden
Hrajú: Bill Nighy, Maggie Smith, Judi Dench Dev Patel, Penelope Wilton Tom Wilkinson, Celia Imrie, Tena Desae Ronald Pickup

Báječný hotel Marigold