Dnes je 17. decembra 2018, meniny má a zajtra

Druhá šanca - návod na reparát

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.12.2012

Tento extrémne nesúrodý manželský pár dostáva druhú šancu vo svojom živote a ako sa jej zhostí, to je príbeh sto minútovej komédie s výborným hereckým koncertom oboch hlavných hrdinov.
Druhá šanca -	návod na reparát

Kay (Meryl Streep) a Arnold (Tommy Lee Jones) sú manželia už 31 rokov. Po takom dlhom čase sa niet čo diviť, že sa z ich vzťahu vytratila tá povestná iskra a manželstvo sa prepadlo do šedivého stereotypu. Arnold je v manželstve v podstate spokojný a nerieši, či by sa na ich vzťahu dalo niečo zmeniť k lepšiemu. Kay je ale nešťastná a chcela by sa s manželom viac zblížiť, prehĺbiť vzájomné puto a mať zas naozajstné manželstvo. Jedného dňa Kay náhodou narazí na knihu renomovaného manželského poradcu doktora Felda (Steve Carell), ktorý vedie v malom mestečku Hope Springs manželskú poradňu.

Hoci je to Arnoldovi proti srsti, nakoniec pristúpi na Kayin plán a nasadne spolu s ňou do lietadla, aby sa pokúsil vzkriesiť vyhasínajúce manželstvo. Nastáva sled zábavných situácií, v ktorých sa postarší manželia snažia držať rád manželského poradcu. Jeho neortodoxný štýl ich núti robiť veci, ktoré im nie sú vždy po chuti, ale podľa neho vraj pomáhajú. Po nejakom čase to Kay a Arnoldovi začína ísť celkom dobre, a tak im doktor Feld nastaví ďalšiu latku - obnovenie manželského sexu.
Trailer k filmu Druhá šanca

Videl a obdivoval som Meryl Streep už v rôznych úlohách i polohách, ale toto je niečo neuveriteľné. V úlohe ubíjanej pani domácej, ktorá napriek veku a trom dekádam manželstva stále túži po láske a pozornosti a k výročiam chce dostávať aj niečo iné, ako bojler do kúpeľne, je Streep kráľovnou plátna. Jej postava Kay je úloha odvážna, zmyselná, šteklivá a vďaka presvedčivému komediálnemu výkonu Meryl Streep i vtipná.

Nemožno však povedať, že by ženská hrdinka tohto príbehu ťahala celý film, aj keď je pravdou, že najviac zábavy je tu práve vďaka nej. Jej manžel je totiž uhundraný účtovník, ktorého životným vrcholom je sledovanie golfu v televízii a večera na stole každý deň v rovnakom čase s presnosťou na desatinné miesto. Tommy Lee Jones, známy v prevažnej miere z dobre vystavaných akčných drám, je v tejto novej úlohe nadmieru presvedčivý a to natoľko, že nejedna diváčka by ho počas filmu nepochybne najradšej tresla panvičkou po hlave, namiesto toho, aby mu na nej každé ráno opekala plátok slaniny a dve vajcia.

Tento extrémne nesúrodý manželský pár dostáva druhú šancu vo svojom živote a ako sa jej zhostí, to je príbeh sto minútovej komédie s výborným hereckým koncertom oboch hlavných hrdinov, elegantne okorenenými momentmi a navyše so skvelou hudbou. Druhá šanca je výnimočná, perfektne vyskladaná komédia, v ktorej to medzi hlavnými hrdinami presvedčivo iskrí a pri sledovaní tohto filmu je zrejmé, že ich to pri nakrúcaní naozaj bavilo. Aj keď (a možno práve preto), že pred kamerou spolu zažívajú momenty, ktoré by divák ani od jedného naozaj nečakal.

Réžia: David Frankel
Hrajú: Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Steve Carell

Distribuuje: Bontonfilm, 2012