Dnes je 26. júla 2021, meniny má a zajtra

Filmové soundtracky (I.)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.03.2013

Hudba je neoddeliteľnou súčasťou každého filmu. Niektoré soundtracky dokonca podľa kritikov prekonali kvalitou samotný film.
Filmové soundtracky (I.)

Hudba je neoddeliteľnou súčasťou každého filmu. Niektoré soundtracky dokonca podľa kritikov prekonali kvalitou samotný film. Aj preto sa počas niekoľkých nasledujúcich nedieľ aspoň v krátkosti pozrieme na niekoľko filmových soundtrackov, ktoré sa nám nazbierali v redakcii.

Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Abraham Lincoln: Lovec upírov
7/10
Fantasy so zaujímavým pôvodne knižným námetom - v poradí šestnásty prezident Spojených štátov amerických Abraham Lincoln prišiel ešte ako malý chlapec o matku, ktorá bola napadnutá upírom. Lincoln prisahal, že pomstí jej smrť a vyhlasuje všetkým upírom na svete odplatu. Vo filme, ktorý aktuálne na DVD a BRD distribuuje Bontonfilm hrajú Benjamin Walker, Rufus Sewell, Dominic Cooper a ďalší. Autorom hudby je skladateľ Henry Jackman, ktorý spolupracoval napríklad S Mikom Olfieldem, Eltonom Johnom či Sealom.

Soundtrack na CD prináša 22 trackov, zaujímavé však je, že trvá iba niečo viac ako trištvrte hodinu, takže ide v skutočnosti o veľmi krátke skladby, niektoré nemajú ani minútu, iba tá záverečná má viac ako 5 minút. Na disk je zaradená scénická hudba, ktorú Jackman nahral so symfonickým orchestrom, je hutná a burácajúca. Pre milovníkov vážnej hudby naozaj silný zážitok aj bez vzhliadnutia filmu, pre ostatných skôr povinná jazda do zbierky. V osemstranovom booklete sú filmové fotografie a autorské informácie.

Chasing Mavericks

Mavericks: Na divokej vlne
8/10
Životopisná dráma o tragicky zosnulom surfistovi Jayovi Moriarityovi a jeho hľadaní cesty zradnými vlnami Mavericks. Jonny Weston ako Jay Moriarity a Gerard Butler ako jeho tréner Rick „Frosty“ Hesson. Film ešte stále aktuálne v kinách distribuuje spoločnosť Forum Film Slovakia a pripravuje sa jeho vydanie na DVD. Filmový soundtrack je spojení piesňovej časti a scénickej hudby. Album prináša desať trackov, pričom deväť z nich sú zväčša chytľavé rockové melódie. Záverečná skladba je scénická a ide o hlavný filmový motív. Nahrávka je doplnená o veľmi strohý booklet, ktorý má iba štyri strany zaplnené vo vnútri filmovými fotografiami a na zadnej strane prináša základné autorské informácie. Tvorcovia pri výbere piesní nestavali na hitovosti, ale skôr na tom, aby pesničkami ešte viac ozvláštnili film. Poslucháčovi sa tak dostáva plejáda veľmi zaujímavých melódií.

Lawless

Zem bez zákona
10/10
Pod názvom Zem bez zákona priniesol Bontonfilm 20. Najskôr do kín a aktuálne aj na DVD a BRD novú gangsterku režiséra Johna Hillcoata, na ktorej sa scenáristicky aj hudobne podieľal Nick Cave. Tento, už pred vydaním vysoko cenený soundtrack je plný bluesgrassu, gospelu, country, ale aj súčasných skladieb v podaní nielen Nicka Cavea, ale aj v podaní mien ako Warren Ellis, Emmylou Harris, Ralph Stanley a Mark Lanegan.

Album prináša 14 trackov a ide o výnimočnú rôznorodú nahrávku, ktorá sa počúva veľmi dobre aj bez toho, aby ste predtým museli vzhliadnuť film. Je to naozajstný zážitok, ktorý je možné servírovať kedykoľvek. Disk je doplnený o 12stranový booklet, v ktorom sú nielen filmové fotografie, ale tiež informácie o filme i samotnom soundtracku. Toto je jednoznačne to najlepšie z dnešnej ponuky. Skutočná lahôdka.

ParaNorman

Norman a duchovia
7/10
Malé nudné mestečko kdesi v Massachusetts obliehajú zombíci. Obyvatelia mesta, ktorí už nevedia, ako hrozbe ďalej čeliť, sa obráti na čudáckeho chlapca Normana, ktorý vraj vie hovoriť s mŕtvymi. Toho teraz čaká boj nielen so zombíkmi, ale aj s čarodejnicami a duchmi, aby zachránil svoje mesto pred mnohoročnou kliatbou. Nový animovaný film do kín a aktuálne na DVD a BLU RAY dokonca v 3D verzii priniesol Bontonfilm. Orchestrálnu hudbu pre film zložil Jon Brion a k dispozícii je na 16 trackovom soundtracku, ktorý je plný scénickej hudby, v ktorej sa detské motívy striedajú s dramatickou náladou, ktorú tento animovaný horor pre deti prináša. Booklet má osem strán, okrem jednej s autorskými informáciami a jednej s titulnou fotografiou, je zaplnený filmovými obrázkami. Opäť skôr povinná jazda pre fanúšikov filmu.

Všetky uvedené tituly distribuuje vydavateľstvo SONY MUSIC