Dnes je 12. apríla 2021, meniny má a zajtra

Filmové soundtracky (II.)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 07.04.2013

Hudba je neoddeliteľnou súčasťou každého filmu, nie raz sa dokonca stalo, že ho prekonala, či spravila z neho legendu.
Filmové soundtracky (II.)

Hudba je neoddeliteľnou súčasťou každého filmu, nie raz sa dokonca stalo, že ho prekonala, či spravila z neho legendu. Aj to je dôvod, prečo sa aj dnes pozrieme bližšie na hudobné soundtracky, ktoré sa nám v poslednom období objavili v redakcii...

Prometheus

Prometheus
8/10
Dvaja mladí, úspešní archeológovia Elisabeth Shaw (Noomi Rapace) a Charlie Holloway (Logan Marshall-Green) objavili na rôznych miestach Zeme niekoľko jaskynných piktogramov z dávnych civilizácií a postupne sa im podarilo odhaliť, že všetky piktogramy poukazujú na jedno jediné miesto vo vzdialenom vesmíre. S tímom ďalších bádateľov sa tak na palube kozmickej lode Prometheus vydávajú na cestu, na ktorej konci chcú nájsť odpovede na najzákladnejšie a najvnútornejšie otázky ľudského bytia.

Režisér Ridley Scott sa rozhodol zobrať divákov do čias pred Votrelcom a odpovedať tak na otázky o tom, kde sa vesmírna príšera vôbec vzala. Sympatický filmový príbeh, ktorý je momentálne k dispozícii na DVD a Blu ray diskoch spoločnosti Bontonfilm je podkreslený scénickou hudbou nemeckého skladateľa Marca Streitenfelda, ktorému sa podarilo po hudbe k filmom Madzi vlkmi, Robin Hood, Americký gangster, či Dobrý ročník napísať ďalší skvelý soundtrack pre svojho dvorného režiséra. Zhruba hodinové CD prináša 22 výlučne scénických trackov, ktoré dokonale dopĺňajú filmový príbeh.

Vydavateľstvo: Sony Music

The Sapphires

7/10
Hľadať tento film pod slovenským distribučným názvom je zatiaľ úplne zbytočné, pretože na mimoriadne úspešnú projekciu z festivalu v Cannes naše kiná zatiaľ nedostali odvahu a film sa neobjavil ani na DVD. Austrálska projekcia si však vyslúžila standing ovation na spomínanom festivale a aspoň gramofónová spoločnosť siahla po pesničkách z tohto filmu a v pohode sa tak dostanete ku kolekcií soulových evergreenov ako What A man, či I´ll Take You There, nahrané špeciálne pre tento film, ale objavujú sa tiež originálne nahrávky zo šesťdesiatych rokov. Dohromady 16 spievaných skladieb a k tomu booklet s filmovými fotografiami a autorskými informáciami.
Vydavateľstvo: Sony Music

Rock Of Ages

9/10
Tomuto filmu sa rovnako neušiel slovenský názov, pretože napriek plánovanej distribúcii v slovenských kinách k nám nikdy nedošiel a k nášmu divákovi sa napokon dostal až vďaka spoločnosti Magic Box, ktorá ho priniesla na DVD a Blu ray. Našťastie, pretože ide o mimoriadne vydarenú hudobnú komédiu so skvelým hereckým obsadením. Bláznivý rockový muzikál je plný coververzií známych hitov, z ktorých minimálne polovicu si budete pospevovať spolu s hrajúcim CD. Zaujímavé je však to, že ich nespievajú pôvodní speváci, ale herci, ktorí vo filme hrajú, konkrétne Tom Cruise, Alec Baldwin, Catherine Zeta-Jones a ďalší. Je to viac zábava, ako umenie, to je jasné, ale nudiť sa pri tom určite nebudete.

Vydavateľstvo: Sony Music

Tanec medzi črepinami

10/10
Slovenský soundtrack a ja sa veľmi hlboko skláňam. Pretože ako málo sa na Slovensku točí, ešte viac je vzácnejšie, aby k filmu vyšiel soundtrack a to i napriek tomu, že mnohí slovenské filmy sú oveľa viac zaujímavejšie hudobne, než obsahovo. Výnimkou je film Tanec medzi črepinami. Samotné dielo som ešte nevidel, ale takmer 80-minútový soundtrack som už mal možnosť počuť a veľmi ochotne som si ho prehral niekoľkokrát za sebou a bol to skutočný zážitok.

Samozrejme, dominuje mu ľudová hudba, aj keď na druhej strane, častokrát prichádzajú aj celkom moderné prvky. Fantastická je Anna Javorková, ktorú možno tiež zachytiť na CD a prekvapením je aj Mária Dobranská v záverečnej filmovej piesni. Toto CD je veľký umelecký zážitok aj bez toho aby ste videli film. Ten momentálne na trh priniesla spoločnosť Magic Box Slovakia a teším sa, keď si ho pozriem. Je zrejmé, že Marek Ťapák si dal záležať naozaj na všetkom. Disk je zabalený v perfektne pripravenom digipacku a súčasťou je i booklet s množstvom filmových fotografií, autorských informácií a prológom, v ktorom sa o filme i hudbe k nemu dočítate ešte viac.

M.O.M.ent Production