Dnes je 18. októbra 2018, meniny má a zajtra

Gnomeo a Júlia

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 03.03.2011

Sadrová paródia na Rómea a Júliu je veľmi vydarená.
Gnomeo a Júlia

Jedinečné hlášky, ironické narážky britských tvorcov na americkú samozrejmosť a miestami až nadutosť („bananabook“ je fantastickou ukážkou) a k tomu Elton John.

Nový animovaný komediálno-dobrodružný film Gnomeo a Júlia dáva najslávnejšiemu príbehu lásky na svete Williama Shakespeara ďalší rozmer. Režisérom filmu je tvorca Shreka 2 Kelly Asbury, scenár napísal Mark Butón, ktorý je autorom úspešného Madagaskaru, čo je záruka zábavného príbehu, pri ktorom sa budú baviť deti aj dospelí. Názov filmu, teda úprava originálneho názvu hry, vychádza zo slova „gnome“, čo je menej často používané označenie pre trpaslíka. Filmu sa ako výkonný producent ujal spevák a skladateľ Elton John, ktorého piesne sú použité ako hudobný sprievod. Vtipný dej je zasadený do Shakespearovho rodného mesta - Stratford-Upon-Avon a všetko sa odohráva uprostred rivality medzi susedmi, pánom Kapuletom a slečnou Montekovou. Tí nadovšetko milujú záhradkárčenie a ich trávniky a záhony prekypujú sadrovými trpaslíkmi. Keď sú ľudia z dohľadu, rozpútajú aj trpaslíci kolotoč súperenia - modrí z jednej a červení z druhej záhrady sú odcudzeniu sa rovnako blízko, ako Montekovia a Kapuleti z originálnej predlohy. A rovnako tak sa na pozadí bláznivých udalostí odohráva romance trpasličích milencov Gnomea a Júlie.

Gnomeo a Júlia možno nie je prvá liga, ale je to rozprávka, ktorá nie je prvoplánovo vtipná, je plná lásky a zrozumiteľná a zábavná aj pre dospelých, aj pre deti.

Spomínali sme už Shreka 2, spomínali sme Madagaskar, veľkolepé animované filmy, medzi ktoré sa Gnomeo a Júlia ani napriek zvučným menám nikdy nezaradí. Našťastie, po vzhliadnutí tejto animovanej rozprávky som nadobudol pocit, že nikto s tvorcov ani netúžil po tom, aby sa film považoval za taký, akým sú jeho súperi v tej úplne prvej línii. Mal som pocit, že zámerom tohto filmu je v prvom rade pobaviť diváka a na hodinu a pol mu pripraviť show, pri ktorej sa nebude nudiť, ale sa usmievať, keď už nie sa rovno smiať.

Sadrová paródia na Rómea a Júliu je veľmi vydarená. Sú v nej naozaj vtipné momenty, odkazy na pôvodný príbeh a množstvo prvkov, ktoré by nikto nikdy nečakal a s príbehom nemajú nič spoločné, avšak na druhej strane sa do neho nádherne hodia. Jedinečné hlášky, ironické narážky britských tvorcov na americkú samozrejmosť a miestami až nadutosť („bananabook“ je fantastickou ukážkou) a k tomu Elton John, ktorý poodhalil svoj zmysel pre humor a bezpochyby s veľkou radosťou sa opäť stal na chvíľu dieťaťom. A buďte si celkom istí, že vo filme nebudete počuť iba jeho pesničky, ale užijete si ho v oveľa väčších a nečakanejších dávkach.

Ako som už spomínal, Gnomeo a Júlia možno nie je prvá liga, ale je to rozprávka, ktorá nie je prvoplánovo vtipná, je plná lásky a zrozumiteľná a zábavná aj pre dospelých, aj pre deti. Vynikajúca muzika, skvelá animácia a 3D nadšenci si tiež prídu na svoje. No a ak by sa náhodou (ale neverím tomu) stalo, že vás nič nenadchne, tak umelohmotnému plameniakovi podľahnete, minimálne pri záverečnom tanečnom defilé, ako vystrihnutom z bollywoodskeho filmu. A malá poznámka na záver: všimol som si, že decká, ktorých bola plná sála, sa bavili oveľa viac, ako pri iných animákoch, ktoré sú už viac pre dospelých, ako pre deti.

Distribuuje: Palace Cinemas
Premiéra: 10. február 2011