Dnes je 21. januára 2020, meniny má a zajtra

Gravitácia - vizuálny zázrak

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 30.10.2013

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že Gravitácia sa stala jedným z najočakávanejších filmov tohto roka.
Gravitácia - vizuálny zázrak

Oscarová Sandra Bullock a George Clooney sa predstavujú v hlavných úlohách dych berúceho thrilleru režiséra Alfonsa Cuaróna Gravitácia, ktorý diváka zoberie na výlet do nekonečných a neúprosných hlbín vesmíru. Doktorka Ryan Stone (Bullock) sa vydáva na svoju prvú vesmírnu misiu. Sprevádza ju skúsený astronaut Matt Kowalsky (Clooney), ktorý plánuje po návrate na Zem odísť do dôchodku. Ich raketoplán má poruchu a na prvý pohľad rutinná misia sa razom mení na boj o život. Stone a Kowalsky sa ocitajú úplne sami uprostred čiernej prázdnoty, len priviazaní jeden o druhého. Skľučujúce ticho je dôkazom definitívnej straty spojenia so Zemou a šance na záchranu. Strach sa mení na paniku a s každým nádychom sa zmenšujú zásoby kyslíka. Možno jediný spôsob ako sa vrátiť domov, je vrhnúť sa do nekonečného prázdna.
Gravitácia - trailer

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že Gravitácia sa stala jedným z najočakávanejších filmov tohto roka. Dychtiví fanúšikovia začali byť ešte nervóznejší, keď zo sveta prichádzali čoraz väčšie ovácie od tých, ktorí film mali možnosť vidieť v predstihu. Fakt, že na festivale v Benátkach sa údajne nehovorilo o ničom inom a zo susedných Čiech prichádzali od kritikov rovnako nadšené ovácie dával znať, že to bude stáť za to.

Gravitácia patrí do skupiny filmov, ktoré si naplno vychutnáte iba prvý raz, pretože v momente, keď zistíte, ako sa to celé skončí, už opadá to napätie, ktoré pri ďalšom a ďalšom sledovaní jednoducho nepríde. Napriek tomu som presvedčený o tom, že kto raz uvidí tento film, bude sa k nemu ochotne vracať a vychutnávať si ten neuveriteľný pohľad, ktorý Cuarón poskytol divákom v tomto technicky asi najvymakanejšom filme vo filmovej histórii.

Gravitácia je totiž nakrútená tak presvedčivo, že sa divák pristihuje pri tom, ako so Sandrou Bullock lapá po posledných dúškoch kyslíku a to tak horlivo, že má až výčitky z toho, že ju oberá o posledný dych. Gravitácia je tak presvedčivá, že máte pocit, že ste s tými ľuďmi priamo vo vesmíre. Vďaka veľkému plátnu je dojem fantastický (bojím sa, že pri sledovaní doma na TV obrazovke, nech bude ten televízor akokoľvek veľký, nebude ten zážitok tak veľký).

Navyše je všetko nakrútené tak, že tomu jednoducho uveríte. Uveríte tomu, že všetci proste jednoducho „lietajú“ vesmírom. Cuarón sa postaral o to, aby každý pohyb, každý moment a každý odkaz, ktorý tým filmom zanecháva zodpovedal fyzikálnym zákonom a hoci som sa chvíľami pristihol pri tom, že hľadám nejakú chybu, ktorá by ten dojem vizuálneho zázraku narušila, nenašiel som.

Okrem vizuality však musíme hovoriť aj o hereckom koncerte dvoch hercov, keďže celý film utiahnu bežne dobrý Clooneya nenormálne dokonalá Sandra Bullock. Je vychudnutá na kosť, čo mi vzhľadom na žáner neprekážalo, má vystrihané krátke vlasy, čo umocňuje dojem drámy a jej herecký výkon je tak presvedčivý, ako doteraz nikdy a to je pani herečka, ktorú milujem za jej presvedčivé výkony. Bullockovej verím všetko, čo mi za tú hodinu a pol dala. Je famózna a keby záležalo na mne, má Oscara. Príjemným prekvapením je zistenie, že hlas z NASA patrí Edovi Harrisovi. Dokonalá hudba ešte viac burcuje divácke zmysle a dokonale podkresľuje dej filmu.

Teším sa na Blu ray. Nie preto, že si to pozriem doma na telke. Dovtedy aj tak pôjdem do kina ešte minimálne raz, lebo na telke to asi nebude ono. Teším sa na Blu ray, lebo tam hádam budú bonusy a tvorcovia mi dovolia nahliadnuť na tajomstvo toho, ako vznikol tento nezabudnuteľný filmový zážitok a z môjho pohľadu jednoznačne najväčší vizuálny zázrak vo svete filmu.

Réžia: Alfonso Cuarón
Hrajú: Sandra Bullock, George Clooney, Eric Michels, Ed Harris

Distribuuje: Continental Film