Dnes je 20. apríla 2018, meniny má a zajtra

Hitman

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 14.01.2008

Svet nie je práve bezpečné miesto.
Hitman

Svet nie je práve bezpečné miesto. Všade sa kradne, zabíja, vydiera, týra. Hitman, alias Agent 47 bol stvorený ako nástroj na zabíjanie tých, ktorí to spôsobujú. Nemá žiadne emócie, je presný, dôsledný a nedá sa vystopovať. A keď sa zapletie do vysokej politickej hry v Rusku, jeho zamestnávateľ ho nečakane hodí cez palubu. Nastáva čas na útek naprieč východnou Európou. V pätách má nielen tamojšiu políciu ale aj Interpol a ďalšie štruktúry. A prekvapivo musí riešiť aj svoje emocionálne rozrušenie, ktoré má na svedomí mladá ruská prostitútka, ktorá je na úteku s ním. Agent 47 tak musí čeliť nielen presile svojich protivníkov, ale aj náhlemu prebudeniu ľudskosti.

Film je adaptáciou rovnomennej série hier, ktorá už niekoľko rokov patrí medzi najobľúbenejšie počítačové hry. Agent 47 je produktom pokusu šialeného vedca, ktorý spojil päť rôznych DNA, aby získal nezničiteľného zabijaka, ktorý by ale bojoval v službách dobra. Hitman sa tak aj správa a v jednotlivých dieloch hry zachraňuje svojich priateľov aj obyčajných ľudí z osídiel kriminálnikov a mafiánov. Film nevychádza zo žiadnej hernej zápletky ale pritom rešpektuje spôsob akým sa v hre príbeh rozpráva. Hitman je od začiatku v nepretržitom nebezpečenstve, ktoré je ešte výraznejšie v kontraste s luxusným prostredím dnešného znovuzrodeného Ruska.

Film Hitman je napínavý, akčný zážitok, v ktorom je hlavný hrdina konfrontovaný ako s agentom Interpolu Mikom, ktorého snom je Hitmana chytiť a odovzdať justícii, tak aj s mafiánom Yurim, ktorého jediným cieľom je mať v rukách moc a peniaze a je mu úplne jedno, akým spôsobom to docieli. Temná atmosféra filmu je odkazom na špionážne filmy z dôb studenej vojny. Snímka je tiež čistokrvným akčným zážitkom plným prestreliek, naháňačiek, deštrukcie a fyzického vypätia. Režisér Xaver Gens spolupracoval na takých filmoch ako Ronin alebo Maximálne riziko. Zároveň ako autor krátkych filmov prenikol napríklad do programu slávneho filmového festivalu v Benátkach. V hlavnej úlohe sa predstaví Timothy Olyphant, ktorý sa tohto roku v lete stal aj protivníkom Bruce Willisa vo štvrtom pokračovaní Smrtonostnej pasce.

Hodnotenie:
Jeden z najočakávanejších filmov záveru roka 2007 sa konečne dostal do kín a mnohí nad adaptáciou počítačovej hry híkajú od radosti. Osobne ma tento film síce ničím neprekvapil, ale na druhej strane som presvedčený, že nikto nebude zomierať v kine od nudy. I ja, ktorý tento žáner príliš nemusím, som vydržal až do konca. Miestami mi celá produkcia síce prišla príliš sterilná a mal som pocit, že hrám skôr počítačovú hru, než sa dívam na filmové plátno, ale boli to okamihy. Na druhej strane, v súčasnej dobe technických vymožeností som možno od tohto diela očakával viac, avšak, ako som už povedal, dalo sa to vydržať.

Distribučné informácie: thriller, 2007, USA
Pôvodný názov: Hitman
Premiéra: 13.12.2007