Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Johnny English sa vracia - veľkolepý návrat

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.10.2011

Tvorcom podarilo vyčarovať celkom vtipný, nenásilný a hlavne rýchly scenár. Na jeho základe vznikol na moje veľké prekvapenie film, na ktorom som sa skutočne smial.

Po poslednej „nehode“ sa Johnny English viac- menej dobrovoľne uchýlil do tibetského kláštora, kde hľadá okrem vnútorného pokoja aj esprit pravého bojovníka. Až tu si ho nájdu materské tajné služby, ktoré sa práve rútia do kolosálneho prúseru. Na oficiálnu návštevu Veľkej Británie sa chystá čínsky premiér, pre ktorého to má byť podľa zaručených informácií posledná cesta v jeho živote, ak nepočítame cestu na cintorín. A pretože sa šéfka MI17, Pamela Thorntonová (Gillian Anderson) – na podnet ministra zahraničných vecí - nemôže na nikoho spoľahnúť, lebo sa to v jej revíri len tak hemží dvojitými agentmi, ktorí sú do plánovaného atentátu zapojení, staví všetko na jednu kartu – na Johnnyho Englisha. Ten po návrate z azylu zisťuje, že doba sa radikálne zmenila. Šéfuje mu žena bez zmyslu pre humor, ktorá odmieta tolerovať akékoľvek výstrelky, a preto mu zariadi dozor v podobe urputného agentského zelenáča, agenta Tuckera. Pracovné negatíva našťastie vyvažuje krásna psychologička Kate Sumner (Rosamund Pike), do dobývania ktorej sa English pustí s vervou sebe vlastnou. Rovnako vehementne sa vydá po stopách organizátorov globálneho sprisahania proti čínskemu premiérovi, úplne v súlade s osobným mottom: „Katastrofy tolerovať možno, neúspech nie.“
Trailer k filmu Johny English sa vracia.

V podstate som odporcom filmových pokračovaní, ak sú naozaj nevyhnutné. Pokračovania filmov, s ktorými som bol ako – tak spokojný by som dokázal zrátať na prstoch jednej ruky a nejaký voľný prst by možno ešte aj ostal. S rovnakou nevôľou som pristupoval aj k pokračovaniu katastrof Johnna Englisha. Zvedavosť bola napokon silnejšia a tak som vyrazil do kina. S radosťou musím konštatovať, že film je oveľa menšia katastrofa, než to, čo sa prihodí tajnému agentovi počas jeho aktuálnej „činsko-anglickej“ misie. U Rowana Atkinsona sa ja osobne vždy bijem s dvoma dimenziami. Mám ho strašne rád ako Beana a niekedy sa až sám sebe divím, že mi v týchto skečoch príde smiešny aj vtedy, keď sa na ne dívam stodesiaty raz a presne viem, čo bude nasledovať. Vo filmoch (aj v tých o Beanovi) som už z neho taký nadšený nikdy nebol. Stále som mal pocit, že kopíruje sám seba a nemá viac čo povedať než to, čo už niekoľkokrát povedal.

Pri sledovaní Johnnyho Englisha som si uvedomil, že som mal „beanovský absťák“. Niežeby Atkinson predviedol niečo nové. Je klasicky svojský, čo pre mňa znamená, že je klasicky vtipný. Mám rád suchý anglický humor a tento pán ho má na rozdávanie. Navyše sa tvorcom podarilo vyčarovať celkom vtipný, nenásilný a hlavne rýchly scenár. Na jeho základe vznikol na moje veľké prekvapenie film, na ktorom som sa skutočne smial. A dosť často.
Johny English sa vracia
Záber z filmu Johny English sa vracia.
zdroj: Internet

S Johnny Englishom sa stále niečo deje. V tom filme sú pasáže, ktoré som si zamiloval po prvom vzhliadnutí. Pilotovanie helikoptéry je pre mňa top a potom už tie klasické skeče, keď si vyškolenú vrahyňu zamení s matkou svojej šéfky a podobne. V Buckinghamskom paláci sa zo záverečnej scény asi moc smiať nebudú, ale mne tiekli slzy smiechu. Naozaj veľmi dobré. Samozrejme, pár momentov, ktoré by tam ani nemuseli byť, ale v konečnom dôsledku sa z návratu Johnnyho Englisha úprimne teším. Ak máte pocit, že vám Bean už naozaj chýba, som si istý, že budete spokojní.

Snáď jedna rada na záver. Všimol som si, že sa do kín sem tam vracia trend dabovaných filmov. V niektorých prípadoch je to fajn nápad, v niektorých prípadoch je to zbytočné. Na Englishovi bolo na môj údiv dosť mladých divákov a poviem to na rovinu, aj detí. Možno priskoro, ale na druhej strane v tom filme nebolo nič tak zlé, čo by nemohli vidieť. Možno práve pri takýchto filmoch by sa ten dabing zišiel a pritiahol by do kín viac mladých divákov, po ktorých kiná tak abstinujú. Inak sa film distribuuje so slovenskými titulkami.

Réžia: Oliver Parker
Hrajú: Rowan Atkinson, Gillian Anderson, Rosamund Pike, Dominic West

Premiéra: 13. október 2011