Dnes je 23. októbra 2020, meniny má a zajtra

Kúpili sme ZOO - romantika na americký spôsob

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 08.05.2012

Kúpili sme ZOO je však ideálna rodinná komédia.

Benjamin Mee (Matt Damon) je losangeleský autor novinových stĺpcov a príležitostný spisovateľ dobrodružnej literatúry, ktorý ako slobodný otec sa musí postaviť voči problémom s výchovou dvoch detí. V nádeji, že nový začiatok a nový štart pomôže obnoviť pocity rodinnej súdržnosti, rozhodne sa Mee opustiť svoju prácu a kúpiť starý dedinský dom s obrovskými pozemkami a jedným špeciálnym bonusom - Rosemorskou zoologickou záhradou, kde žijú desiatky zvierat, o ktoré sa stará chovateľka Kelly Foster (Scarlett Johansson) a jej oddaný tým.
Trailer k filmu Kúpili sme ZOO.

Na rovinu? Matt Damon bol prvotným ťahákom, ktorý mňa osobne pritiahol do kina. Mám rád jeho herectvo a chcel som si pozrieť, ako mu to pôjde v romantickej rodinnej komédii. Nesklamal. A v podstate ani samotný film. Ak si totiž uvedomíte, že idete do kina na poriadny americký rodinný doják, nemôžete odísť sklamaní. A to aj napriek tomu, že Kúpili sme ZOO je ukážkou nádherne natočeného prvoplánového príbehu, pri ktorom tri minúty vopred tušíte, čo sa bude diať, čo bude nasledovať, pravdepodobne nič vás neprekvapí a niekde po pol hodine si dokážete domyslieť, ako to celé skončí.

Napriek tomu všetkému však nemožno ten film odsúdiť. Možno je zbytočne dlhý, možno v tomto ubehanom svete niektoré pasáže nudia a keby sa vystrihali, tak by to malo rýchlejší spád. Kúpili sme ZOO je však ideálna rodinná komédia. Nedominujú v nej síce herecké výkony, fanúšikov efektov tiež nemá čo nadchnúť, ale na druhej strane je to príbeh so srdcom a je v podstate skutočný. Koľko takýchto filmov sa v Hollywoode nakrúti za jeden rok? Navyše detského diváka nepochybne pritiahne prostredie, v ktorom sa film odohráva. Filmy so zvieratami mali vždy úspech a tento by nemusel byť výnimkou. Aj napriek tomu, že tento raz zvieratá nerobia krkolomné kúsky a ani netancujú, nespievajú, či dokonca sa nerozprávajú so svojim lekárom.

Kúpili sme ZOO je skôr jeden neuveriteľný ľudský osud, ktorého príbeh vznikol na základe skutočných udalostí a je to zároveň milý film, ktorý by mohol zaujať všetky generácie. Najmä však deti. O to viac ma prekvapuje, že nešiel do kín aspoň s českým dabingom, ktorý by určite pritiahol viac detských divákov. Ja som mal titulky a o aspoň jednom kotúči s dabingom nič neviem. Je to škoda. Jednoznačne pre diváka i pre Bontonfilm, ktorý film distribuuje.

Filmová hudba:

Vydavateľstvo Sony Music prinieslo aj na náš trh album s filmovou hudbou z tohto filmu. Zhruba hodinový záznam prináša tak scénickú muziku, ako aj klasické pesničky. Album nie je rozdelený na dve časti, ale melódie ním plynú a striedajú sa. Koncepcia je výborná a album sa dá počúvať aj samostatne, bez toho, aby ste videli film. Ak si však počas projekcie niektorý zo songov zamilujete na tomto vydarenom albume ho určite nájdete.

Upresním iba, že v prípade skladieb nejde o výber známych hitov, ale o skladby špeciálne napísané pre film. O hudbu i pesničky sa postaral v prevažnej miere islandský hudobník Jon Thor Birgisson (kapela Sigur Rós). Na filme samotnom spolupracoval od začiatku a podľa režiséra bolo napísanie hudby iba jej pochopiteľným vyústením. Celkovo pre film napísal 39 skladieb, jedna z nich bola nominovaná aj na Oscara. Ešte jedno malé spresnenie, album prináša výlučne Birgissonovu hudbu, vo filme však zazneli aj piesne iných umelcov.

Réžia: Cameron Crowe
Hrajú: Matt Damon, Scarlett Johansson Thomas Haden Church, Colin Ford Maggie Elizabeth Jones, Angus Macfadyen Elle Fanning, Patrick Fugit, John Michael Higgins Carla Gallo, Stephanie Szostak

Premiéra: 12. apríl 2012