Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Machete

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.10.2010

Beštiálne jatky.
Machete

Beštiálne jatky. Všade navôkol vystrekujú hektolitre krvi z odseknutých končatín pochybných zloduchov, túlajúcich sa zaprášenými mexickými ulicami. Napätie je na bode mrazu a v haďom hniezde sa vyníma iba typologická postava pripomínajúca absolútneho outsidera, ktorý sa svojím drsne nevšedným vzhľadom ponáša na odvekého kriminálnika - samotára, ktorý už naozaj nemá čo stratiť.

Svet ho podrazil, zlomil a oklamal, a aby toho nebolo málo, v istej nevhodnej situácii stratil preukrutným spôsobom aj to jediné, čo ho ešte ako tak držalo nad hladinou, tohto bez tak dosť skorumpovaného sveta. Ostala mu iba pomsta, servírovaná na tanieri hneď za čerstva, všetko ostatné sa ho už dávno prestalo týkať. A cestu k nej si pretína všetkým, čo má dostatočne ostrú čepeľ, z ktorej už čo nevidieť bude so stoickým kľudom stierať posledné kvapôčky krvi všetkých, ktorí sa mu pokúsia skrížiť v cestu.

Dnes už kultový režisér Robert Rodriguez opäť nadviazal na nezabudnuteľný úspech snímku Planet Terror, ktorý dal pred troma rokmi dokopy spolu so svojim odvekým priateľom Quentinom Tarantinoom (Grindhouse). Obaja sa týmto spoločne vydareným projektom hlboko poklonili klasickým béčkovým filmom, ktoré v Amerike naberali na popularite najmä začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia.

Film Machete ma v mnohom podobný raz a ak by som mal byť výstižnejší, zostal nakrútený v podobnom duchu a divákovi je od prvých krvavých záberov nad slnko jasné, že sa tu nikto s ničím nebude ondieť. Aby toho pri výslednom zážitku nebolo málo, do hlavnej úlohy tohto úsmevného krváku postavil polozabudnutú hviezdu so zvráskavenou tvárou a potetovaným telom Dannyho Treja, ktorá či už chceme alebo nie, naozaj pripomína charizmatického masového vrava, ktorému nie je nič sväté. Machete, ako si sám zvykne hovorievať je fundamentálne niekto úplne iný, než sa človeku na prvý pohľad môže zdať.

V podstate je to periférny mexický agent s osobitnými metódami, pomocou ktorých znesie zo svetského povrchu bizarným spôsobom všetkých, ktorí sa mu nejakým spôsobom pokúsia podraziť nohy. Sám sa stal obeťou nechutnej kamufláže a od toho momentu je celé mexické mesto hore nohami. Svoje obete prenasleduje preukrutným spôsobom a všade kam sa len pohne to exploduje až k samotným nebesiam. A pritom ani nepotrebuje žiadnu muníciu, nebodaj zbrane, vystačí si so starými osvedčenými vraždiaci nástrojmi ako sú nože, mačety, nožnice, píli a ostatné srandy.

V konečnom dôsledku naozaj nejde o typický horor pripomínajúci kaluže krvi, v ktorých sa divák počas celého trvania filmu topí s prepoteným tričkom zo strachu pred tým, čo práve videl. Rodriguezov Machete zostal nakrútený podľa prvoplánovej filozofie spomínaných béčkových filmov, ktorých jediným posolstvom je diváka predovšetkým pobaviť, všetko ostatné je tu vedľajšie.