Dnes je 23. januára 2021, meniny má a zajtra

Madagaskar 3 - cirkus je tu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.06.2012

Cieľ je jednoznačný. Dostať hlavných hrdinov späť do newyorskej ZOO, teda domov.
Madagaskar 3 - cirkus je tu

Aby sa dostali domov, boli ochotní veľa riskovať. Napríklad leteli v lietadle riadenom tučniakmi. Napriek tomu hrdinovia Madagaskaru doteraz do pelechov v newyorskej ZOO nedorazili. Dobrá správa je, že vďaka fenomenálnemu úspechu predchádzajúcich dielov dostali v kinách tretí pokus, ale či to tento raz vyjde, zostáva vo hviezdach. Po panenskom ostrove Madagaskarua šírych afrických pláňach si budú kliesniť cestičku k domovu džungľou európskych veľkomiest. Rafinovaným tučniakom sa s pomocou hrubej šimpanzej sily podarilo opraviť lietadlo, v ktorom naši hrdinovia havarovali počas preletu z Madagaskaru do Afriky, a vyrazili si užívať do kasína v Monte Carle. Leva, hrošicu, zebru a žirafiaka však na palubu nevzali, čo štvoricu donúti doplávať za nimi svojpomocne, na vlnách Stredozemného mora.

Tučniakov nutne potrebujú, pretože bez tučniakov nemajú šancu vrátiť sa domov. Prítomnosť divokých, aj keď priateľských šeliem v epicentre európskej zábavy pochopiteľne vyvolá rozruch, ktorý dostane za úlohu skrotiť kapitánka Chantal. Je to elitná agentka organizácie na odchyt zveri, pre ktorú je jej práca poslaním. Predstava, že svoj životopis doladíte ulovením žirafy, leva, zebry a hrošice ju dovádza až k nadľudskému úsiliu a na rozhodnutie dostať sa im na kobylku za každú cenu. V Afrike sa schovali celkom ľahko, na civilizovanom kontinente im poskytne jediné maskovanie kočovný cirkus, ktorý sa po európskej šnúre chystá aj do New Yorku. Lenže staňte sa cirkusantom, keď nič zvláštneho neviete... Tento spiatočný lístok ich vyjde veľmi draho.
Trailer k filmu Madagaskar 3.

Hovorí sa, že do tretice všetko dobré. Nie vždy to však platí. V prípade Madagascaru bude mať divák občas pocit, akoby sa tvorcovia vyčerpali z dobrých nápadov. Cieľ je jednoznačný. Dostať hlavných hrdinov späť do newyorskej ZOO, teda domov. Kým sa to podarí a či sa to vôbec podarí, tomu predbieha kopec udalostí. Často vydarene vtipných, niekoľkokrát menej. V konečnom zúčtovaní však treba uznať, že cesta (pravdepodobne posledná, aj keď pomyselné americké zadné vrátka ostali samozrejme otvorené) domov sa podarila. Aj keď „boľševický vtip“ takmer v závere filmu určite nebol pre detského diváka, aj keď bol naozaj vydarený. V prípade tretieho Madagascaru však možno ale hlavne hovoriť o fenomenálnom technickom spracovaní. Počas tej necelej hodiny a pol som mal konečne pocit, že sedím na 3D filme a je to naozaj 3D. Teda nie „iba“ priestor, ale aj to, že každú chvíľu na mňa niečo „vyskočilo“ z plátna. Po technickej stránke si dovolím tvrdiť, že tvorcovia posunuli latku zas o kus vyššie a v očakávaní ďalšej blízkej premiéry (Doba ľadová 4) neostane Madagascar určite v hanbe. Slovenský dabing netreba už hádam vyzdvihovať, ten bol opäť raz excelentný). Jednoducho vcelku vydarená zábava pre malého, ale aj pre veľkého diváka.

Réžia: Eric Darnell, Tom McGrath

Premiéra: 14. jún 2012
Distribuuje: Bontonfilm (spracované z materiálov distribučnej spoločnosti)