Dnes je 20. júla 2018, meniny má a zajtra

Na dno vášne

Zdroj: © Server.sk, redaktor: marv, pridané: 28.09.2011

Na dno vášne (Carne trémula) je aj napriek jeho dramatickému obsahu poprepletaný akciou a významovou erotikou jeden z najromantickejších filmov všetkých čias.
Na dno vášne

Na prvý pohľad nevýrazný španielsky mladík Victor (Víctor Plaza) sa živí rozvážaním pizze. Raz večer, keď sa bezcieľne preváža v mestskej doprave ulicami Madridu, zazrie v jednom z polo rozsvietených okien nevýrazné obrysy ženy, ktorá ho sám neviem prečo, zaujme. Elena (Francesca Neri) je od neho o niekoľko rokov staršia, je prostitútka a aby toho nebolo málo, jediné, čo jej znivočenému životu dáva aký-taký zmysel sú drogy. Pri istej príležitosti, ktorá sa v priebehu niekoľkých sekúnd premieňa na obyčajnú náhodu, sa ani sám nevie ako, ocitá v jej priestrannom byte, kde dochádza k dramatickej zrážke. Ich vyhrotenú hádku prekazí až nečakaný príchod dvoch policajtov, ktorí spomínanú drámu vyhrotia do krajností. Znenazdania padne výstrel, guľka sa odrazí, naberie nepredpokladaný smer, a z jedného z mužov zákona sa stáva doživotný invalid. Nespravodlivo odsúdený je pravdaže Viktor a za svoju nerozvážnosť si musí odsedieť dlhých šesť rokov. Elena sa medzitým stihla za policajta pripútaného na vozík vydať, skončila s prostitúciou a drogami, ale Victor ju paradoxne nikdy neprestal ľúbiť. Po odchode z väzenia je znovu raz pripravený, aby ju získal naspäť, a tomuto želaniu je schopný obetovať čokoľvek.
Trailer k filmu Na dno vášne.

Na dno vášne (Carne trémula) je aj napriek jeho dramatickému obsahu poprepletaný akciou a významovou erotikou jeden z najromantickejších filmov všetkých čias, pretože nech sa už naňho dívam po neviem koľký krát, vždy mám pri ňom na pamäti starú, banálne ošúchanú frázu, že za lásku bojovať jednoducho treba. V podstate sa jedná v poradí o jedenásty autorský film španielskeho filmového mága Pedra Almódovara, ktorý nám dodnes nezabudol pripomínať, že filmy nakrúcať vie. A ako to už u majstra býva zvykom, celý film je vystavaný na vynikajúcom scenári, v centre ktorých je iba niekoľko ústredných postáv, osudy ktorých sa alebo prepájajú, alebo rozbiehajú. Ak ste niekedy nedávno stratili niekoho, na kom vám naozaj záležalo, skúste po tomto filme siahnuť a možno vás nakoniec inšpiruje k tomu, aby ste dotyčnú osobu znovu raz získali na stranu svojho srdca.

DVD formát nie je nijako zaujímavý. Okrem vynikajúceho digitálneho obrazu tu žiaľ nenájdeme žiaden bonusový materiál, ktorý by rozhodne potešil fanúšikov Almódovarových filmov. Jazyková výbava je postavená na španielčine a češtine, takže tu dokonca nenájdete ani univerzálnu angličtinu, ktorá je štandardnou výbavou všetkých podobných „dévedečiek“. Ale ak vás zaujíma výlučne tento film, ste na správnej adrese, a ľutovať to rozhodne nebudete.

Na dno vášne dvd