Dnes je 24. januára 2021, meniny má a zajtra

(Ne)zadaní - trochu vtipu, trochu drámy

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.05.2014

Nezadaní je film na babský večer plný sladkého vína a čerstvého popcornu, pri ktorom baby budú nadávať a riešiť svoje vzťahy.
(Ne)zadaní - trochu vtipu, trochu drámy

Tak... a kam toto smeruje? Chodíme spolu? Otázky, ktorých sa desí každý chalan, ktorý spáva s babou. Neexistujú na ne totiž správne odpovede. Jason, Daniel a Mikey sú kamoši na život a na smrť. Keď Mikeyho opustí manželka, s ktorou chodil od vysokej školy, uzavrú spoločnú dohodu. Už nijaké zlomené srdcia a hlavne žiadne vážne vzťahy. Byť single je predsa úžasné! Ich plán vyhýbať sa záväzkom a dodržať za každých okolností prísahu nevernosti však nepočíta s jednou malou komplikáciou. Všetci traja sa nečakane zaľúbia! Jason do novej kolegyne, Daniel do dlhoročnej kamarátky a Mikey dokonca do vlastnej ex. Keďže si však prisahali, že zostanú sami, každý z nich svoj vzťah pred ostatnými drží v tajnosti. Ako dlho im to však môže vydržať, keďže sú stále spolu?
(Ne)zadaní - trailer

Jedinečný nápad na príjemnú romantickú komédiu a v podstate Nezadaní takou ľahkou príjemnou komédiou na víkendový večer naozaj sú. Problémom je tu však nevyvážený scenár, ktorý má síce jasnú líniu, po ktorej sa presúva vpred, ale niekde na tej ceste sú mimoriadne citeľné diery. To sú tie momenty, kedy ani divák netuší, či tvorcovia chceli mať z tohto filmu komédiu, alebo drámu. Faktom totiž ostáva, že tento film je príliš málo vtipný a zároveň príliš málo dramatický. Uznávam, že vo výnimočných prípadoch sa dá oboje skĺbiť do veľkého filmového zážitku, tento prípad to však nie je a celkom pochybujem, že by tvorcovia vôbec také niečo plánovali.

V prvom rade to totiž mala byť romantická komédia pre dievčatá, v ktorej trojica chlapcov rieši svoje problémy (väčšinou to býva inak). Sklamú sa v láske, rozhodnú sa viac netrpieť, ale zároveň odmietajú absenciu sexu. Takže si veselo idú za svojimi divokými večierkami s tým, že sa určite nezamilujú, pretože to za zlomené srdce naozaj nestojí. Ako to už v živote býva, Zac Efron mieni a filmový scenárista mení. Nové vzplanutia treba tajiť, čo narúša nielen kontinuitu dlhoročného priateľstva, ale aj (vo väčšine prípadov) čerstvých vzťahov. Fakt, že to jeden pred druhým taja by mohol priniesť rad vtipných momentov, ale tvorcovia si túto príležitosť nechali ujsť. Ak to má byť komédia, tak som sa schuti zasmial raz a a asi štyrikrát mi za hodinu a pol poskočili kútiky úst.

Posledná tretina filmu sa však mení na ľahkú drámu. Vzniknutá situácia so sebou samozrejme prináša dramatické momenty, občas aj naozaj silné emócie, kedy si hlavní hrdinovia uvedomujú svoje prehrešky a hľadajú cestu zo zatratenia. Problém je v tom, že po pokuse o komédiu prichádza dramatický zvrat a divák nie je príliš pripravený na riešenie dramatických situácií. Skôr naopak čaká, že aj v tej poslednej polhodine, nech je akokoľvek smutná, ten film stále ostane komédiou. Nič také však neprichádza. Do konca sa už iba rieši, či sa to všetko skončí šťastne, alebo naopak. A kto si z toho zoberie aké ponaučenie.

Nezadaní sú nepochybne filmom cieleným na ženského diváka. Zac Efron v úlohe, ktorá ani zďaleka nie je jeho životnou, avšak na druhej strane je to pre neho úloha, prostredníctvom ktorej odhalil zo seba úplne všetko, okrem jedinej veci, ktorú si snáď ešte na dlho nechá len na rodinné radovánky. Ako magnet na ženského diváka pôsobí výborne, herecky je najpresvedčivejší a divák sa s ním stotožní hlavne preto, že jeho vzťah vo filme dominuje pred všetkým ostatným. To sú však pochopiteľné veci. Nezadaní je film na babský večer plný sladkého vína a čerstvého popcornu, pri ktorom baby budú nadávať a riešiť svoje vzťahy.

Réžia: Tom Gormican
Hrajú: Zac Efron, Miles Teller, Michael B. Jordan, Imogen Poots

Distribuuje: Forum Film Slovensko