Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Nevinnosť prichádza do kín

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 15.09.2011

Cesta z vrcholu na absolútne dno môže byť veľmi krátka.
Nevinnosť prichádza do kín

Cesta z vrcholu na absolútne dno môže byť veľmi krátka. Uznávaný lekár, milovaný otec a manžel čelí obvineniu z ťažkého sexuálneho zločinu. Zo dňa na deň vymenil dobrú adresu za väzenskú celu, odkiaľ sa nevina dokazuje veľmi ťažko, najmä keď protistrane pomáha človek motivovaný osobnou pomstou. Pravda vraj nakoniec zvíťazí nad klamstvom, ale niektoré víťazstvá majú príliš trpkú príchuť. Niekedy je to totiž len predohra omnoho ťažšieho zápasu, najmä keď sa za cenu záchrany obetuje tajomstvo, ktoré malo ostať navždy skryté. Tajomstvá bývajú totiž mnohokrát nebezpečnejšie ako pravda.
Trailer k filmu Nevinnost.

„Náš film rozpráva o láske, o jej najrôznejších podobách. Motivuje jednanie všetkých našich postáv. Je tu láska rodičovská, láska dieťaťa k rodičom, láska manželská, priateľská, urazená, alebo zradená, láska nerovná či posadnutá, láska vymyslená, oklamaná, zakázaná, láska mimo zákon a láska človeka k človeku,“ hovorí o svojom novom projekte režisér Ján Hřebejk. „V tomto filme sa znova vracia téma rodiny, čo je stále naša téma, ktorú spracovávame v rôznych podobách a žánroch, od muzikálu cez nostalgickú komédiu, či ironickú drámu. Aj Nevinnosť je vlastne rodinný portrét. Keď to poviem banálne, tak je to film o láske, ale o láske ktorá je hraničná, nebezpečná a požierajúca“ dodáva scenárista Peter Jarchovský. Rovnako ako v predchádzajúcich prípadoch umožnil režisér Ján Hřebejk aj tento raz jednej hereckej legende po mnohých rokoch návrat na filmové plátno. Luděk Munzar sa po dvadsiatich piatich rokoch vracia do kín ako hlava rozvetveného rodinného klanu. Ostatok hereckého obsadenia tvorí mix neopozeraných tvári a skúsených hercov na čele s éterickou Annou Geislerovou či Ondrejom Vetchým v kontroverznej postave.

Excelentné. Režisér Jan Hřebejk sa opäť posunul o krok ďalej vo svojej tvorbe a po nezrozumiteľných spletoch vzťahov vo svojich filmoch prišiel s filmom, v ktorom je všetko nádherne jasné a... šokujúce. Nevinnosť je nádherne Chytilovsky úchylná (a špeciálne poďakovanie Věre Chytilovej v záverečných titulkoch asi vôbec nebola náhodná). Zároveň je to dokonalý herecký koncert, v ktorom neexcelujú iba osvedčené hviezdy, ako Ondřej Vetchý, či Aňa Geislerová, ale v rovnakej miere napríklad mladučká Anna Linhartová (dcére českej herečky Jitky Asterovej), ktorá si v Nevinnosti zahrala svoju prvú filmovú úlohu a zvládla ju excelentne (matkine herecké gény sú nepopierateľné). Jedinečného Luďka Munzara, ktorý sa na strieborné plátno vrátil po dvanástich rokoch, kedy hral vo filme Hanele a zhruba desiatke televíznych úloh, som si nechal ako samostatnú kapitolu. Hřebejk ho v žiadnom prípade nevyužil ako ťahúňa filmu a dal mu skôr vedľajšiu úlohu, ktorá všetky postavy istým spôsobom spája dohromady. Napriek tomu, že Munzar bude mať o dva roky neuveriteľných osemdesiat, jeho herecký výkon je vo filme grandiózny a možno ho porovnávať s Chudíkovým výkonom v Hřebejkovom predošlom filme Kawasakiho ruže. Aj na relatívne malom priestore, ktorý Munzar dostal dokázal, že je stále hereckým kráľom. Bez štipky hanby priznávam, že jeho moment s rezňom a šalátom bol natoľko presvedčivý, že vo mne vyvolal neprekonateľnú chuť na toto nezdravé jedlo a po projekcii som blúdil po nočnej Bratislave a hľadal podnik, kde môžem týmto žrádlom zhrešiť. Nevinnosť má zhruba sto minút a vďaka skvelým hercom, skvelej kamere, dokonalému strihu a fantastickému režisérovi máte postarané o zážitok, ktorý ani na chvíľu nenudí. Veľmi príjemné prekvapenie.

Réžia: Jan Hřebejk
Hrajú: Ondrej Vetchý, Aňa Geislerová, Luděk Munzar, Hynek Čermák, Zita Morávková, Alena Mihulová, Anna Linhartová

Premiéra: 15. september 2011