Dnes je 26. augusta 2019, meniny má a zajtra

Nezvratný osud 5

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.09.2011

Smrť je mrcha. Ak sa vám raz podarí dostať sa z jej pazúrov, buďte si istí, že sa pre vás vráti a vyúčtovanie bude niekoľkonásobne desivejšie.
Nezvratný osud 5

Bez ohľadu na to, kam utekáš, alebo kam sa ukryješ, Smrť sa ti nikdy nepodarí podviesť. Alebo áno? Vo filme Nezvratný osud 5, je Smrť ako vždy všadeprítomná. Svoju hrozivú podstatu tento raz odhaľuje skupinke kolegov plánujúcich spoločný výlet. Počas jazdy autobusom má Sam (Nicholas D´Agosto) predtuchu, v ktorej on, väčšina jeho priateľov a ďalších cestujúcich zomiera na rozpadávajúcom sa moste. Hneď ako sa táto vidina skončí, udalosti sa začnú odvíjať v realite. Deje sa presne to, čo videl vo svojej hlave. Horúčkovito sa snaží dostať svojich kolegov – vrátane priateľa Petera (Miles Fisher) a priateľky Molly (Emma Bell) od tejto katastrofy preč skôr, ako ich Smrť dostane. Tieto nič netušiace duše však nikdy nemali prežiť. A tak sa začína desivý súboj s časom. Každý člen prekliatej skupinky sa snaží odhaliť spôsob, ako zlovestným plánom Smrti uniknúť.
Trailer k Nezvratnému osudu 5.

Po desivo zbytočnej štvorke možno povedať, že sa tvorcom Nezvratného osudu podarilo napraviť si reputáciu. Ani päťka, a to ani napriek 3D spracovaniu síce neprekonala žiaden z prvých troch dielov, či nebodaj dokonalú jednotku, ale po jej vzhliadnutí možno povedať, že v kine tú hodinu a pol nepresedíte zbytočne. Smrť je mrcha. Ak sa vám raz podarí dostať sa z jej pazúrov, buďte si istí, že sa pre vás vráti a vyúčtovanie bude niekoľkonásobne desivejšie. Až mi je ľúto, že sa tu nemôžem rozpísať o praktikách Smrti, ktoré sú nasnímané v piatom pokračovaní Nezvratného osudu, ale isté je, že Smrť si prišla na svoje a z brutálnosti, ktorú uvidíte na plátne sa vám zdvihne žalúdok. Nie preto, že vo vypracovanom 3D prevedení vám krv doslova strieka na tričko, ale preto, akým spôsobom končia obete, ktoré len o vlások unikli Smrti na ceste na firemný výlet.

Tvorcovia sa postarali o hodinu a pol silného napätia. Ak ste fanúšikom žánru a Nezvratných osudov celkovo, prídete si na svoje. O napätie naozaj nie je núdza a hoci presne viete, čo a kto bude nasledovať, spôsoby, akými si Smrť vybaví účty s hŕstkou preživších vás vtiahnu do napínavého deja. Toto pokračovanie Nezvratného osudu je jednoznačne najbrutálnejším v celej sérii. Film sa navyše môže pochváliť dokonalou počítačovou animáciou. Prepadávajúci sa most je vytvorený absolútne dokonale. Tvorcovia sa ešte mohli trochu vyhrať s tým, ako znázorňujú smrť jednotlivých hrdinov. Dokonalé nasnímanie má väčší efekt, než množstvo krvi na obraze a s týmto sa dalo ešte trochu pohrať. Inak je však päťka naozaj vydarená.
Pristavím sa ešte pri šokujúcom závere. Je jasné, že ho tu nebudem pitvať, ale malá rada snáď neuškodí. Ak máte možnosť, pozrite si pred päťkou jednotku. Možno poodhalíte pár tajomstiev a pár nedostatkov, ktoré sa tvorcom následne v päťke podarili. No a zdá sa, že päťka bola posledným pokračovaním tejto hororovej ságy, aj keď... Nikdy nehovor nikdy, pretože Smrť sa ti aj tak nikdy nepodarí podviesť...

Réžia: Steven Quale
Hrajú: Nicholas D'Agosto, Emma Bell, Arlen Escarpeta

Distribuuje: Continental Film