Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Piráti Karibiku 4: V neznámych vodách

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 24.05.2011

Na viac ako dve hodiny sa môžete nechať uniesť fantastickou výpravou a zažiť tak niečo z Indiana Jonesa, niečo z Jurského parku a niečo z kapitána Hooka.
Piráti Karibiku 4: V neznámych vodách

Keď Jackovi skríži cestu Angelica, tajomná žena z jeho minulosti (Penelope Cruz), nemôže si byť ničím istý. Stále ho miluje, alebo ho len využíva pri hľadaní legendárnej Fontány mladosti? Situácia sa však ešte zhorší, keď je donútený nastúpiť na palubu lode Queen Anne’s Revenge, ktorej velí obávaný pirát Edward Teach, prezývaný „Blackbeard“ (Ian McShane). Jack nevie, koho sa má obávať viac, či Blackbearda, alebo záhadnej Angeliky a vydáva sa s nimi za nečakaným dobrodružstvom.

Nudiť sa nebude nikto.

A predsa sa krúti, či skôr predsa opäť vyplával. Jack Sparrow má na začiatku štvrtého pokračovania jedinú úlohu – dostať spod šibenice svojho „kumpľa“, čo však privedie k samotnému kráľovi, ktorí dostal chuť na „živú vodu“. Lenže prameň s ňou hľadajú aj Španieli, aj piráti, aj kráľovské loďstvo. Však kto by nechcel byť nesmrteľný? Na ceste za žiadanou vodou však treba prekonať nejednu nástrahu, vrátane tej najväčšej – množstva morských panien, ktoré strážia miesto, vábia posádky lodí nakoniec očarených námorníkov topia v morských vodách. Až dovtedy, kým sa jedna nezamiluje do zbožného kňaza a zatiaľ čo on si chráni jej priazeň, zvyšok osadenstva striehne na jedinú jej slzu, ktorá by mohla otvoriť cestu a zabezpečiť niekomu nesmrteľnosť. Ako to celé dopadne? Kto sa zmocní kalichov a objaví prameň a stane sa niekto nesmrteľným, alebo sa podarí Jackovi nájsť svoju stratenú loď? Štvorka Pirátov Karibiku vám dá všetky odpovede...
Piráti Karibiku 4 Penelope Cruz
Neskutočne sexy je Penelope Cruz v úlohe Angelicy a jej španielsky prízvuk v angličtine, je to niečo neuveriteľne vzrušujúce.

Na viac ako dve hodiny sa môžete nechať uniesť fantastickou výpravou a zažiť tak niečo z Indiana Jonesa, niečo z Jurského parku a niečo z kapitána Hooka. Samozrejme, zabalené do najmodernejšej technológie, keďže Piráti Karibika priplávali aj do slovenských kín v 3D verzii. Nudiť sa nebude nikto. Aj keď ste náhodou nevideli predošlé tri časti, alebo si už nepamätáte o čom to vlastne malo byť (môj prípad), štvorka je úplne nezávislá a vychutnať si ju môže každý. Trochu detský príbeh, akoby písaný Julesom Verneom, len zasadený do roku 2011, aj to vďaka technológii. Nemôžem však na Pirátov povedať ani jedno zlé slovo.

Nemusím tieto filmy a na tomto som sa bavil.

Uznávam, môže za to Johnny Depp, ktorému je podľa mňa úloha Jacka Sparrowa šitá na mieru a jednoducho si užíva každú sekundu akčných momentov, ktoré mu scenáristi napísali. Je excelentný. Rovnako tak neskutočne sexy je Penelope Cruz v úlohe Angelicy a jej španielsky prízvuk v angličtine je niečo neuveriteľne vzrušujúce. Obsadenie týchto dvoch do hlavných úloh bol skvelý nápad, pretože ide o hereckú dvojicu, ktorá utiahne celý film a ešte má k tomu vedľa seba aj celý komplet dokonalých spoluhráčov. Jednoducho, tam, kde možno niekde kríva scenár sa hercom podarilo vyplniť pomyselné čierne diery a štvorka Pirátov Karibiku z môjho pohľadu hravo predstihla trojku. A nielen tým, že je v 3D verzii, čím sa exotické zážitky nielen na palube lodi ešte viac umocňujú.

Filmová hudba:
Hudbu k filmu napísal Hans Zimmer a už klasicky sa mu podarilo napísať dokonalé hudobné motívy. Na spoluprácu si tento raz prizval mexického gitaristu Rodrigo Y Gabriela a tiež Eduarda Cruz – brata herečky Penelope Cruz, ktorý je autorom hudby k vášnivej tanečnej scéne vlastnej sestry Johnnyho Deppa. Fanúšikovia filmu určite neprepočujú trúbku Artura Sandovala, ktorý asistoval pri písaní hudby v hlavných scénach. Producentom celej skladačky je Peter Asher a album s filmovou hudbou si môžete bez problémov kúpiť aj v našich internetových obchodoch. Osobne mi na soundtracku chýba „bubnový pochod“ z takmer začiatku filmu a tiež pieseň morskej panny. Škoda oboch. Na druhej strane však poslucháč k jedenástim filmovým pesničkám dostane aj sedem remixov pôvodnej filmovej muziky, čo je netradičné poňatie filmovej muziky a v tomto prípade hutného hudobného materiálu je to veľmi zaujímavé počúvanie. Album sa dá u nás kúpiť v pôvodnej verzii s kompletným obsiahlym bookletom, alebo v regionálnej verzii so štvorstranovým bookletom. Obsah CD je totožný, cena albumu trochu rozdielna. Oveľa lepšie sa bude CD s filmovou hudbou počúvať po vzhliadnutí filmu, ten je v slovenských kinách od 19. mája a jednoznačne ide o najočakávanejšiu filmovú premiéru tejto jari.

Distribuuje: Saturn
Premiéra: 19. máj 2010
Hrajú: Johnny Depp, Geoffrey Rush, Penelope Cruz a ďalší