Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra

Salt

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.08.2010

Evelyn Saltová (Angelina Jolieová) je agentkou CIA, ktorú ruský špión (Daniel Olbrychski) označí za spiacu agentku a obviní ju, že chce počas oficiálnej...
Salt

Evelyn Saltová (Angelina Jolieová) je agentkou CIA, ktorú ruský špión (Daniel Olbrychski) označí za spiacu agentku a obviní ju, že chce počas oficiálnej návštevy USA zabiť ruského prezidenta. Jej nadriadení (Liev Schreiber, …) rýchlo uveria, že je zapletená do medzinárodného sprisahania a spustia na ňu veľký hon. Evelyn s agentmi v pätách musí v skvelom akčnom blockbusteri režírovanom Philipom Noyceom riskovať svoj život aj život svojej rodiny, aby dokázala, že zradcom je niekto iný.

Ak netušíte, ako vyplniť hodinu a pol voľného času, zájdite do kina na Salt. Ak ste fanúšikmi Angeliny Jolie nielen preto, ako vyzerá, ale aj pre jej herecké umenie, určite uvidíte opäť niečo z jej schopností, aj keď osobne si myslím, že hrala už aj lepšie. Napriek tomu však uznávam, že aj úlohy agentky, či čo to vlastne v tomto filme stvárňuje, sa zhostila naozaj dobre a pôsobila presvedčivo. Aj keď uznávam, že v tomto prípade nešlo až tak o herecký výkon, ako skôr o to, udržať diváka deväťdesiat minút v strehu a na konci ho prekvapivo zaraziť do stoličky.

Noycemu sa totiž podarilo veľmi šikovne ukočírovať akčnú naháňačku, ktorá na plátne dominuje. Pri filme Salt sa určite nebudete nudiť. Ak ste bledli pri kaskadérskych výkonoch Toma Cruisea v Mission: Impossible, krehká Angelina pôsobí ešte viac dych vyrážajúco, a nikto nerieši, či sa tie dramatické scény točili pred zeleným plátnom, alebo hviezdnu herečku zastupovala dablérka. Takéto malichernosti nie je čas riešiť. Pretože Salt je skutočný akčný film, v ktorom sa hodinu a pol neustále niečo deje. Hlavné postavy preskakujú zo strany na stranu a skôr než o preskakovaní prekážok hovorím o stranách právach.

Divák sa bezpochyby niekoľkokrát zhrozí a pokrúti hlavou nad tým, kto je vlastne kto a kam smeruje, čo chce povedať, či ešte lepšie povedané, čo chce urobiť. Veci sa dejú a úlohy sú stále nejasné, poslanie postáv sa neustále zamotáva. A odrazu, v momente, keď sa divák konečne napraví v kresle, a čaká, čo sa bude diať, objavia sa záverečné titulky. Trochu zvláštny záver, v ktorom napätie graduje a Noyce vystupňoval zvedavosť a napätie diváka na maximum. Ten nutne čaká ďalšie dejové zvraty, avšak autor mu odrazu utne pomyselný kábel a je po prúde.

Ostáva sa už zamyslieť nad tým, či tvorcom došiel dych a nijako nevedeli pokračovať bez toho, aby sa ešte viac zamotali, alebo si dômyselne nechali otvorené zadné vrátka pre pokračovanie. Tak prostoduché to však hádam nebude. Ak z relatívne ničomného námetu dokázal niekto urobiť film, ktorý si rozhodne zaslúži pozornosť, nezníži sa hádam k tak bezduchej variante.

Distribuuje: ITA Film
Réžia: Phillip Noyce
Hrajú: Angelina Jolie, Liev Schreiber, Victor Slezak a ďalší