Dnes je 19. júna 2019, meniny má a zajtra

SAW VII 3D

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 22.12.2010

Ústredným motívom filmu SAW 3D je príbeh skupiny ľudí, ktorí unikli z pazúrov šialeného vraha menom Jigsaw...
SAW VII 3D

Ústredným motívom filmu SAW 3D je príbeh skupiny ľudí, ktorí unikli z pazúrov šialeného vraha menom Jigsaw a teraz hľadajú útočisko u svojho kolegu Bobbyho Dagena (Seana Patrick Flanery ), muža, ktorého temná minulosť rozpúta novú vlnu teroru. ´V doterajších častiach sme nechávali niektoré témy otvorené, tento diel bude ale naozaj posledný. Odpovieme v ňom na všetky otázky, ktoré si kedy fanúšikovia položili. V deji sa ale budú dobre orientovať aj diváci, ktorí predošlé filmy nevideli.´, sľubuje producent Burg.

Tušil niekto, keď mala v januári tohto roku premiéru šestka, že príde ešte v tom istom roku sedmička? Ani také hviezdy, ako Spielberg, či ďalší významní režiséri netočia pokračovania svojich filmov na tak vysokých obrátkach. Pravdou však tiež je, že ani jeden z režisérov netočí tak stupídne a zbytočné filmy, ako je SAW. A mám zlú predtuchu, že ani sedmička nebude posledná, keďže záver ostal (pre istotu) otvorený.

V každom pokračovaní tohto krvilačného nezmyslu tieklo veľa krvi, veľa ľudí prišlo o život a pár sa ich aj dožilo nového dňa. Síce im chýbala nejaká tá končatina, ale dokázali sa zachrániť. Obludárium SAW-ky sa napokon stretáva v údajne poslednom pokračovaní, ktoré využíva všetky vymoženosti súčasnej techniky a do vybraných kín prichádza vo formáte 3D. Čiže ešte viac vybuchujúcich a odtrhnutých vnútorností, ešte bližšie k divákovým očiam. Pretože presne taká je sedmička, ktorá sa rozhodla v žiadnom prípade nezaostávať sa svojimi predchodcami a pripraviť o život aj tých, ktorí nejakým zázrakom prežili.

Jediné, čo je na tomto pokračovaní fajn, je jeho úvod. Dej sa začína odohrávať vo výklade obchodu, kde sa strhujúca dráma s rotujúcimi pílami odohráva pred zrakom desiatok náhodných okoloidúcich. Geniálny nápad, ktorý diváka konečne vynesie z útrob rôznych pivníc a čiernych dier skladov, kde sa príbehy predchádzajúcich filmov odohrávali. Je to však jediný svetlý moment (ktorý aj tak skončí na červeno), z celého filmu. Následne sa prestrihmi opäť dostávame do nejakého tmavého hangáru, kde sa Bobby Dagen, údajná Jigsawova obeť musí kvôli svojmu klamstvu, ktoré mu prinieslo úctu i slávu, postaviť zoči – voči šialencovi a najmä zachrániť svoju naivnú manželku. Že to nebude prechádzka ružovou záhradou, ale skôr nezmyselný pochod po zvyškoch vnútorností a rozdriapaných ľudských tiel, to netreba nikomu vysvetľovať.

3D efekty, ktoré majú byť lákadlom, sú nedokonalé a samozrejme prichádzajú v momente, keď z človeka letí nejaká vnútornosť. Horor na najvyšších obrátkach, nezmyselný, zbytočný s istotou pre diváka, že zažije krvavé divadlo. Oplatí sa však ostať až do konca. Sympatická blondína, ktorá utečie z pazúrov šialeného vraha a jej parodický beh. Beží tak na začiatku, aj na konci a podobá sa to presne na beh tých blondín z nespočetného množstva paródií na Vreskoty a podobné horory.

Ak niekto čakal, že SAW VII bude mať nejaký zmysel, tak hádam iba ako film, ktorý sa zapíše do knihy rekordov, pretože si nespomínam, že by niektorý z regulárnych celovečerných filmov mal toľko pokračovaní. Inak však jedno obrovské a zbytočné mínus.

Réžia: Kevin Greutert
Scenár: Patrick Melton, Marcus Dunstan
Hrajú: Tobin Bell, Cary Elwes, Costas Mandylor, Betsy Russell, Chester Bennington