Dnes je 22. novembra 2017, meniny má a zajtra

TOP 5 – béčkové horory

Zdroj: © Server.sk, redaktor: marv, pridané: 20.02.2012

Poznáte to. Nie vždy sa nám chce o filmoch intelektuálne hútať a dopodrobna rozpitvávať tú ktorú scénu v zmysle, čo tým asi tak autor myslel... pri týchto typoch hororov, to nie je treba.
TOP 5 – béčkové horory

Poznáte to. Nie vždy sa nám chce o filmoch intelektuálne hútať a dopodrobna rozpitvávať tú ktorú scénu v zmysle, čo tým asi tak autor myslel, až z toho nakoniec človeka rozbolí hlava tak veľmi, že by si to najradšej rovno hodil tu a teraz. Jednoducho sú dni, kedy pred donekonečna filozofujúcimi filmami Bergmana môžeme uprednostniť trebárs aj tak výsostne kategorizovaný gýč, ako je napríklad seriál Baywatch, ktorý sa nám po o ničom prežitom dni môže spokojne javiť ako neškodný filter aspoň pre naše zmysly, keď už naozaj pre nič iné. V hororoch je to podobne. Nie každý má chuť točiť psychiku znásilňujúce duchárske horory, ako napríklad Polanski alebo Kubrick, lebo sú filmári, ktorí síce nakrúcajú akoby nikdy nedržali kameru v ruke, ale robia to úprimne, tak ako to momentálne chcú, a cítia a aj napriek ultra nechutnostiam, ktorými sa v takto stvárnených filmoch ani zďaleka nešetrí, si želajú diváka pobaviť, a to je celé. Ak máte chuť, bez predsudkov sa nechajte inšpirovať.

Čierne ovce

Trailer k filmu Čierne ovce.

Henry má traumatické zážitky z detstva na ovčej farme, ktoré v ňom neskôr vyústili do suverénnej fóbie. Aby ju aspoň z časti odbúral, po niekoľkých rokoch sa vracia na rodnú hruď, aby mu jeho pološialený brat August vyplatil sľubovaný podiel z dedičstva, ktoré mu patrí. Zatiaľ ani len netuší, že všetko sa už čo nevidieť zvrhne do absurdne krvavej hry, v ktorej si prvé husle zahrajú, a teraz sa všetci podržte, ovce samotné. Áno, jeho mentálne pošahaný brat za ten čas vyklonoval geneticky modifikovanú superovcu, ktorá po jednom uhryznutí premieňa človeka na podobne zmutovaného „ovcodlaka“ a reťazová reakcia krvavého, ale zato zábavného nonsensu, na ktorom sa zaručene budete baviť, práve začína. Black Sheep, debut novozélandského režiséra Jonathana Kinga, na ktorom sa spolu s ním spolupodieľali aj trikoví odborníci z trilógie Pána prsteňov predstavuje zaručene nefalšovanú srandu, ktorá vás rozhodne ani minútu nenechá racionálne rozmýšľať.

Toxický mstitel

Trailer k filmu Toxický mstitel.

Filmová spoločnosť Troma pod velením jedného z jej spoluzakladateľov – režisérom Lloydom Kaufmanom, ktorá sa do dnes cielene špecializuje na výrobu „béčkových“, to znamená najhorších filmov všetkých čias, voviedla na trh v roku 1985 enfant terrible estetiky trápnosti a škaredosti v jednom – Toxického mstitele. Ten sa od svojho uvedenia dočkal rovných štyroch dielov, ktoré ani po rokoch nestratili svojich verných obdivovateľov, a vzhľadom k tomu, že tento rok sa objaví piate pokračovanie, sa naozaj zdá, že ich popularita pravdepodobne prudko vzrástla. Toxický mstitel je jednoducho nechutný mutant, akého si zdravý ľudský rozum dokáže v reálnom sotva predstaviť. Na tomto tvrdení nič nemení ani fakt, že aj napriek svojmu odpornému výzoru pomáha všetkým, ktorí to jednoducho potrebujú. Ak si predstavíte pot, krv, spermie a množstvo nechutne namiešaného hnusu, vyjde vám mierumilovný pohoďák, ktorý bol stvorený iba na to, aby vás zabavil. Nič iné za týmto filmom netreba hľadať.

Surfárski nacisti musia zomrieť

Trailer k filmu Surfárski nacisti musia zomrieť.

Stačí si iba poriadne prečítať názov filmu a človeku je hneď jasné, že táto nízkorozpočtová záležitosť sa v rámci svojich možností asi nebude na veľa hrať. Surfárski nacisti musia zomrieť sú fundamentálnym „béčkom“ a ak sa na to úplne nechtiac zadíva nejaký samozvaný filmový prisťahovalec, určite mu priradí písmeno, ktoré celkom iste presahuje obmedzený počet znakov klasickej abecedy. Celý príbeh je, ako to už pri filmoch takéto typu býva zvykom, doslovne primitívny. V neďalekej budúcnosti, kedy väčšiu časť sveta postihlo zemetrasenie, sa na Lon Angeleských plážach vydierajú nespočetné zástupy pofidérnych gangov s cieľom získať nad sebou nadvládu. Situácia sa značne skomplikuje vo chvíli, keď členovia nacistického gangu na čele s Adolfom nechtiac zabíjajú jediného syna tzv. matky Washingtonovej, ktorá sa nad nečakanou stratou rozhnevá a všetky gangy medzi sebou krvilačne poštve.

Nekromantik

Trailer k filmu Nekromantik.

Ak sa na to nedajbože rozhodnete dívať, majte na pamäti, že po celý čas to po formálnej stránke pripomína lacné, zlé nasvietené nemecké porno z nejakej domácej produkcie z prvej polovice 80. rokov minulého storočia. Dodnes neviem, či režisér Jörg Buttgereit to chápal ako zmysluplný zámer alebo len ako cielenú stratégiu šokovať všetkých, ktorí o tento navonok nepodarený „artefakt“ zakopnú. Spočiatku úprimný „romantický“ príbeh Roba a Betty podfarbený pútavými klavírnymi sonátami sa vzápätí premení na cenzurovanú nekrofíliu v momente, keď sa spomínaná dvojica rozhodne spestriť svoj sexuálny život s nebožtíkmi vykopanými priamo z nočného cintorína... Ďalej už radšej nepokračujem a smajlíky by sa do podobných textov umiestňovať nemali...

Živí – Mŕtvi

Trailer k filmu Živí - mŕtvi

Dnes už jedno z klasických ranných diel režiséra Petera Jacksona, autora kultovej trilógie Pán prsteňov. Príznačná zombie mlátička, v ktorej sa seká a strieka, a celý príbeh je zaobalený veľkou láskou tak trochu infantilného Lionela, ktorý je až po uši zaľúbený do vyzývavej Paquity. Spoločnými silami sa rozhodnú nekompromisne, a myslím to doslova, vzdorovať hordám nebezpečných krvilačných zombíkov, ktoré nechtiac nakazila dominantná Lionelová matka. Vynikajúce filmové presahy k slávnemu filmu A. Hitchocka Psycho odeté typickým remeselným rukopisom autora aj po rokoch vzbudzujú nekontrolovateľný smiech, ktorý nám tento filmový unikát vo veľkom porciuje na tanier priamo pred nos. „Party is over“, pamätáte?