Dnes je 25. novembra 2020, meniny má a zajtra

TOP 5 - Najhoršie vianočné filmy

Zdroj: © Server.sk, redaktor: marv, pridané: 26.12.2011

Keďže poctivého filmového braku nikdy nie je dosť, predstavme si aspoň tie najzásadnejšie, vďaka ktorým sme uprostred nezabudnuteľnej poetiky zasnežených Vianoc zažili hotové peklo.
TOP 5 - Najhoršie vianočné filmy

Čas Vianoc, aspoň čo sa filmov týka, sa veľa raz nespája iba s nostalgickým, rok čo rok omieľaným vizuálnym inventárom s televízneho archívu, ale aj s kopou druhoradých hlúposti, ktoré sa od samého začiatku tvária ako zábavné vianočné filmy, hoci niekedy sa pri nich žiada povedať, že opak je pravdou. A keďže poctivého filmového braku nikdy nie je dosť, predstavme si aspoň tie najzásadnejšie, vďaka ktorým sme uprostred nezabudnuteľnej poetiky zasnežených Vianoc zažili hotové peklo.

Čierne Vianoce

Trailer k filmu Čierne Vianoce.

Horor na Vianoce? Asi trochu bizarná kombinácia, ale v konečnom dôsledku, prečo nie? Čierne Vianoce síce nie sú priamočiarym vianočným hororom, aj keď celý dej filmu sa odohráva na ich pozadí, čo znamená, že atmosféra potencionálneho pokoja tam zastúpená je. Ale ako z toho neskôr vyplynie, toto určite nebude stačiť. Čierne Vianoce sú úplne zbytočný remake pôvodného hororu z roku 1974 s rovnomenným názvom a najlepšie by bolo, ak by nevznikol vôbec, pretože dívať sa na postpubertálneho pošuka, ktorý sa vo svojom starom zabudnutom dome rozhodol vyvraždiť skupinu tínedžeriek velebiacich Deň vďakyvzdania, hraničí v určitých pasážach s absurditou najvyššieho zrna. Ale ak toto bol zámer Pána režiséra, ani v zmysle recesie som sa s týmto filmom dodnes nevyrovnal. Možnože to bude spôsobené aj tým, že si ho už vlastne vôbec nepamätám, čo je dosť príznačné, hoci som sa naň díval na Vianoce presne pred dvoma rokmi. Ďalej sa o tom rozpisovať nemá zmysel.

Všade samé zvončeky

Trailer k filmu Všade samé zvončeky.

Nikdy som si nemyslel, že komédia môže bolieť. Zvlášť vtedy, keď v nej vystupuje legendárna hviezda akčných filmov Arnold Schwarzenegger, ktorý tam namiesto naháňania života nebezpečných predátorov naháňa stupídnu americkú hračku Turbomana len preto, aby splnil svojmu rozmaznanému synovi jedno z tajných vianočných prianí. Treba povedať, že tento chlapík mal na komédie podobného charakteru permanentnú smolu, lebo väčšina tých scenárov sa od samého začiatku ponášala na obyčajný filmový polotovar pripomínajúci potravinový výklad po záručnej dobe.

Miliónové Vianoce

Trailer k filmu Miliónové Vianoce.

Zatiaľ čo v predchádzajúcom príspevku dominoval svalovec Arnold, tu si to pre zmenu strihol už nežijúci tanečník z kultového filmu Hriešny tanec Patrick Swayze, ktorý sa tu prevtelil do nie príliš výraznej role unudeného fotra. Spolu so svojou rodinou sa práve presťahoval do nového mesta, avšak na nový začiatok si najšťastnejší termín rozhodne nevybrali. Zatiaľ čo sa všade naokolo sa rozlieha vianočná atmosféra a ľudia si počas nakupovania darčekov dobre že nepolámu nohy, jeho rodina je bez prachov a aby toho nebolo málo, manželka sa mu zasekne na letisku v Los Angeles, a tak mu neostáva nič iné, iba čakať, kým sa veci opäť vrátia do normálu.

Ale čo čert nechcel, jeho dve deti náhodne objavia podozrivo vyzerajúcu tašku s jedným miliónom amerických dolárov, ktoré začnú okamžite nehanebne rozhadzovať. Ich neskrývaná radosť ale netrvá dlho. V pätách majú zlodejov, ktorým niečo podozrivo začne chýbať. Miliónové Vianoce režiséra Jamesa Orra sa síce do sviatočného televízneho vysielania hodia, ale najlepšie niekedy uprostred noci alebo lepšie povedané nad ránom, kedy už bude väčšina normálnych divákov so štipkou súdnosti a vkusu dávno spať .

Vianoce na ruby

Trailer k filmu Vianoce na ruby.

Ak sa chcete dozvedieť, kde začínajú a končia hranice stupídneho amerického humoru, táto komédia je určená práve pre vás. Len v máloktorom filme sa objaví toľko zlých hercov, ktorých prípadný herecký potenciál priamoúmerne závisí od totálne zbytočného scenára o dvojici manželov, ktorým na Vianoce odišla dcéra a oni sa spontánne rozhodli, že strávia sviatky na exotickej dovolenke, ktorú naposledy spoločne absolvovali pred toľkými rokmi, že si už na to ani poriadne nespomínajú. Situácia sa zmení vo chvíli, keď zazvoní telefón a dcérenka oznámi, že im rovno na Vianoce predsa len predstavy snúbenca, ktorého nedávno stretla. Do jej príchodu ostáva necelých 12 hodín a hlúpy filmový chaos sa pomaly, ale isto môže začať.

Prežiť Vianoce

Trailer k filmu Prežiť Vianoce.

Ben Affleck v počiatočnom štádiu svojej kariéry ako bohatý a rozmaznaný trtko, ktorý si kvôli tomu, aby netrávil Vianoce sám, prenajme celú jednu rodinu, aby im so Štedrého večera urobil hotové peklo. Celé zle.