Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Vrah v maske ducha sa vracia - Vreskot 4

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.08.2011

Najnovšie pokračovanie kultovej série, ktorá v 90. rokoch vniesla do sveta hororu novú vlnu.

Sidney Prescottová, autorka novej úspešnej knihy, sa vracia domov do Woodsboro, ktoré je poslednou zastávkou na jej turné k vydanej knihe. Tu sa opäť spojí so šerifom Deweym a Gale, ktorí sú teraz manželia, a svojou sesternicou Jill a tetou Kate. Nanešťastie jej návrat priláka späť aj Ghostface a tým sa Dewey, spoločne s Jill, jej kamarátmi a celým mestečkom Woodsboro dostávajú do nebezpečenstva. Najnovšie pokračovanie kultovej série, ktorá v 90. rokoch vniesla do sveta hororu novú vlnu, napísal scenárista Kevin Williamson a režíroval ju majster napätia a režisér predchádzajúcej trilógie Wes Craven a to 15 rokov po tom, ako prvý Vreskot začal desivým telefonátom a navždy zmenil hororový žáner. Odkaz Vreskotu je nepopierateľný. Tieto filmy šikovne vypichli svoj žáner, rozbehli kariéru mnohých mladých hercov a nastavili nové parametre hororu pre mladú generáciu divákov. V ére reštartov a remakov poteší Vreskot 4 svojich fanúšikov pokračovaním, ktoré je také britké a neúctivé, ako samotný originál.
Vreskot 4 - Trailer

Mal som pocit, že bude pre mňa príliš ťažké pristúpiť zodpovedne k hodnotenie štvrtého Vreskotu, keďže som fanúšikom tejto série. Svojho času ma uchvátila jednotka, nesmierne sklamala dvojka a pozitívne prekvapila trojka. Priznám tiež, že som nečakal, že sa hrdinovia príbehu ešte vrátia. Na rozdiel od mojej ďalšej obľúbenej teenagerskej hororovej série, ktorou je Nezvratný osud, Vreskot sa už nemá kam posúvať a stále je to v podstate o tom istom. Niekto v maske vraždí nevinných ľudí, zväčša sú dvaja, aby sa nakoniec aj toto číslo zmenšilo na polovicu. Najväčšie záhady sú teda dve – koľko ľudí padne za obeť špicatému ostriu a kto je vlastne vrah a jeho komplic. Je to tak. Hlavné zásady horory, o ktorých sa polemizuje vo všetkých častiach filmu a najmä všetky zásady horou Vreskot ostávajú zachované aj v tomto prípade. V necelých dvoch hodinách sa dočkáte všetkého. Poriadne zostarnutej, či skôr utrápenej Sidney Prescottovej (Neve Campbell), stále ambiciózneho Deweyho, i Moniku z Piateľov, teda Corteney Cox v úlohe novinárky a spisovateľky Gale, ktorá má momentálne autorský útlm a vyzbrojená najmodernejšou technikou a veľkými ambíciami v podstate celkom s nadšením privíta fakt, že maskovaný vrah znova zaútočil. Aj keď iba do momentu, kým si uvedomí, že vrah je v podstate vždy o krok pred ňou.
vreskot 4 - 2
Corteney Cox v úlohe novinárky a spisovateľky Gale, ktorá má momentálne autorský útlm a vyzbrojená najmodernejšou technikou a veľkými ambíciami v podstate celkom s nadšením privíta fakt, že maskovaný vrah znova zaútočil..
zdroj: Internet

Ak by som mal urobiť „vreskotový rebríček“, tak by sa štvorka ocitla na treťom mieste. Nie je tak katastrofálna, ako bola dvojka, svojimi kvalitami však neprekračuje ani jednotku, ani trojku. Je to hororová klasika. Autori sa nesnažili prísť s ničím novým. V trojke aspoň zasadili dej do filmových štúdií, v ktorých vznikal film „podľa skutočných udalostí“. Tu sa iba po desiatich rokoch vrátili do „svojho“ mesta, k „svojmu“ vrahovi a v podstate iba oprášili hlavných hrdinov a okolo nich rozostavali mladších pešiakov. Zjavne mám už o 15 rokov viac, ako keď som videl prvý Vreskot. Tento raz už to nie je tá eufória z niečoho nového. Stále ostal klasický horor pre mladé publikum, zasadený do súčasnosti. Buď už nepatrím do kategórie „mladé publikum“, alebo ma skôr to, čo som už videl, iba s pár vráskami navyše, nepresvedčilo. Nezatracujem, vybral som sa do kina bez prehnaných očakávaní a dostal som presne to, čo som čakal. Takže fajn. Vreskot 4 nie je svetoborný, ale je stráviteľný. Uvidíme, čo prinesie päťka.

Premiéra: 28. júl 2011
Distribuuje: Film Europe

vreskot 4 plagat