Dnes je 19. novembra 2017, meniny má a zajtra

Dexter - 1. séria

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.07.2012

Dexter je jeden z tých psychopatov, ktorý je v konečnom dôsledku géniom a ktorého by ste na prvý pohľad ohodnotili ako milého chlapca od susedov.
Dexter - 1. séria

O seriáli:
Nenechajte si ujsť kritikou ospevovaný televízny seriál Dexter, ktorému dominuje skvelý výkon Michaela C. Halla (Odpočívaj v pokoji) nominovaného na cenu Emmy. Toto hrôzostrašné a opojné DVD obsahuje všetkých 12 epizód prvej série kriminálnej drámy, akú ste ešte nevideli... Ak analytik krvných škvŕn Dexter Morgan práve nejaké vraždy nerieši, potom sa sám venuje zabíjaniu tých, ktorí páchajú zlo. Lenže keď sa v Miami objaví ďalší sériový zabijak a s ním vrcholne štylizované vraždy, jeho svet sa otrasie.
Trailer k 1. sérii Dextera.

Kvality tejto produkcie ocenila už kritika i televízni diváci. Za úspechom stojí hneď niekoľko elementov. Samotný Michael C. Hall, ktorý je v úlohe hlavného hrdinu naozaj presvedčivý a desivý zároveň. Je to jeden z tých psychopatov, ktorý je v konečnom dôsledku géniom a ktorého by ste na prvý pohľad ohodnotili ako milého chlapca od susedov. Má svoju minulosť, svoju rodinu, vie o sebe a o svojom detstve dosť, aj keď len od istého obdobia a fakt, že sa mu začínajú vynárať isté spomienky na základe udalosti, ktoré sa dejú v jeho profesijnom i osobnom živote, so sebou prináša niekoľko zásadných odhalení. Dexter je v podstate moderná kriminálka, kde sa na pozadí mnohých iných vrážd rieši vyčíňanie jedného zásadného zloducha, tzv. vraha s mraziakom.

Po Hallovom boku sa postavilo niekoľko ďalších skvelých hercov, ktorých poznáte z iných televíznych seriálov (Sex v meste, Pravá krv) a úspešne mu sekundujú. Popri známych tvárach však objavíte mnoho nových, talentovaných hercov a keďže sa seriál odohráva v Miami, je celkom zrejmé, že tvorcovia stavajú aj na kubánsku komunitu, ktorá je v tejto oblasti rozsiahla. Prvá séria má dvanásť častí, v ktorých sa rozohrá jeden základný príbeh, ktorý sa na konci uzavrie a bude to záver naozaj (minimálne) prekvapivý. Pretože hoci tvorcovia dávajú divákovi niekedy od polovice indície, kto je vlastne vrah s mraziakom, záver diváka aj tak zaskočí. K tomu si prirátajte skvelé miamské exteriéry a skvelú latino muziku.

Po úspešnom uvedení na televíznych obrazovkách sa úspešný seriál spoločnosti Showtime dostáva na náš trh aj v podobe DVD s výborným českým dabingom, aj keď rozmixovaným iba do formátu 2.0, ale je výborný tak spracovaním, ako aj technicky. Tucet častí seriálu vychádza na troch diskoch zabalených v jednom plastovom obale s uvedením, že ide o zberateľskú kolekciu. Jediné, čo ju odlišuje od klasického DVD vydania je fakt, že plastový obal je zabelený ešte v akoby edičnom papierovom balení a verím, že to takto ostane aj pri uvedení ďalších sérií. Do konca augusta budú na trhu štyri a snáď sa dočkáte všetkých šiestich. Aktuálna siedma sa začne vysielať na jeseň v televízii a hádam sa jej budúci rok dočkáme na DVD tiež. Zberateľská je potom ešte cena, mám za to, že 30€ je pri takomto balení trochu dosť, ale asi si to vyžiadali výrobné náklady. Žiaľ, okrem dvanástich častí nečakajte na diskoch žiadne bonusy, hoci označenie „zberateľská kolekcia“ si ich priam žiada. Snáď pri ďalšej sérii.

Réžia: Marcos Siega, Keith Gordon, Steve Shill, Michael Cuesta, Tony Goldwyn, John Dahl, Robert Lieberman, Nick Gomez, Ernest R. Dickerson, Tim Hunter Hrajú: Michael C. Hall, Jennifer Carpenter, Lauren Vélez, David Zayas, James Remar, C.S. Lee, Julie Benz, Desmond Harrington, Christina Robinson, Preston Bailey, Geoff Pierson, Erik King, Luke Andrew Kruntchev, David Ramsey, Evan George Kruntchev, Keith Carradine, Jimmy Smits, Colin Hanks, John Lithgow, Aimee Garcia, Pablo Soriano, Courtney Ford, Daniel Goldman, Julia Stiles, Edward James Olmos, Christian Camargo, Valerie Cruz, Billy Brown, Jaime Murray, Kristin Dattilo, Jason Manuel Olazabal, Rick Peters, Devon Graye, Maria Doyle Kennedy, April L. Hernandez, Peter Weller

Dexter - 1. seriál