Dnes je 24. januára 2021, meniny má a zajtra

Dexter - 3. séria

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.09.2012

Po dvoch mimoriadne vydarených a do detailov dotiahnutých sérií prichádza Dexter tretí raz a s trochu nižším hodnotením.
Dexter - 3. séria

O seriáli:
Potom, čo sa ocitol tvárou v tvár svojim najtemnejším démonom a stratil sa FBI, má Dexter na skoncovanie s ľudským životom celkom iný názor. A potom ho neobvyklý prípad dostane do hľadáčika najmocnejšieho prokurátora v Miami... Povedie nakoniec Dexterove nutkanie likvidovať tých, ktorým sa podarilo prekĺznuť k jeho odhaleniu? Alebo sa snáď ukáže, že všetko, čo potrebuje, aby mohol ďalej vraždiť a unikať, je jeho nový priateľ v kancelárii okresného sudcu?
Trailer - Dexter 3. séria

Ako to už pri takýchto obsiahlych sériách býva zvykom (jednoducho sa to stáva), niektorá séria je silnejšia, iná slabšia. Po dvoch mimoriadne vydarených a do detailov dotiahnutých sérií prichádza Dexter tretí raz a s trochu nižším hodnotením. Hoci som tucet nových častí zvládol za tri večery, pretože sú nakrútené opäť tak, že lákajú diváka na spustenie ďalšej a potom ďalšej časti, tento raz jednu hviezdičku z celkového počtu uberám. Nemohol som sa počas celej projekcie zbaviť pocitu, že tretí Dexter je šitý horúcou ihlou a tvorcovia akoby presne nevedeli, na čo sa chcú zamerať najviac. Na Dexterovu démonickú záľubu? Na jeho osobný život, ktorý v tretej sérii naozaj pretŕča nad všetkým ostatným a rieši sa dosť zásadná zmena v Dexterovom živote? Alebo na nového vraha, ktorému Dexter ide po krku?

Akosi som sa však nevedel zbaviť pocitu, že hlavná zápletka – vrah, ktorý zo svojich obetí strháva kúsky kože – je iba narýchlo zlepená. Zatiaľ, čo v predchádzajúcich dvoch sériách bolo odhalenie vrcholom príbehu, tu bol vrah a jeho odhalenie akoby „len tak“. V žiadnom prípade však netvrdím, že by to bolo zlé. Ibaže prvé dve série tohto seriálu nastavili latku poriadne vysoko a divák si na to zvykol. Ani tu nechýbajú strhujúce momenty, nečakané zvraty a originálne vtipné vsuvky, na ktoré si divák v tejto projekcii už zvykol. Skvelý medzičlánok k ďalšej sérii, ktorá vychádza na DVD v týchto dňoch.

Hodnotenie diskov:

Tretí Dexter vychádza na troch diskoch, v jednom plastovom obale a celý komplet je ešte zabelený do kartónového obalu, ktorý sa nesie v duchu začatej kolekcie a dopĺňa tak edíciu. Obal je vytlačený v češtine a už klasicky divák nájde na vnútornej strane obalu aj opis jednotlivých dielov – samozrejme v češtine. Ale čítať až po pozretí jednotlivých dielov. Dabing je dielom tých, čo prepožičali hlasy americkým hercom aj predošlých sériách a nemožno než konštatovať, že je opäť mimoriadne vydarený. Kvalitný je aj po technickej stránke, aj keď je na rozdiel od pôvodnej zvukovej stopy (5.1) rozmixovaný iba do formátu 2.0. České vydanie je doplnené o české titulky a celé balenie jasne naznačuje, že Dexter je opäť smerovaný iba na náš trh. Táto séria pochádza z roku 2008 a jediné, čo je tu v podstate na škodu je to, že ani tento raz sa na disky nedostali žiadne bonusy.

Réžia: Marcos Siega, Keith Gordon, Steve Shill, Michael Cuesta, Tony Goldwyn, John Dahl, Robert Lieberman, Nick Gomez, Ernest R. Dickerson, Tim Hunter
Hrajú: Michael C. Hall, Jennifer Carpenter, Lauren Vélez, David Zayas, James Remar, C.S. Lee, Julie Benz, Desmond Harrington, Christina Robinson, Preston Bailey, Geoff Pierson, Erik King, Luke Andrew Kruntchev, David Ramsey, Evan George Kruntchev, Keith Carradine, Jimmy Smits, Colin Hanks, John Lithgow, Aimee Garcia, Pablo Soriano, Courtney Ford, Daniel Goldman, Julia Stiles, Edward James Olmos, Christian Camargo, Valerie Cruz, Billy Brown, Jaime Murray, Kristin Dattilo, Jason Manuel Olazabal, Rick Peters, Devon Graye, Maria Doyle Kennedy, April L. Hernandez, Peter Weller

Dexter - 3. séria obal dvd