Dnes je 15. augusta 2018, meniny má a zajtra

Neviditeľní

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.08.2016

Vyzerajú ako my, hovoria ako my, ale majú niečo naviac - gén, ktorý im umožňuje dýchať vodu.
Neviditeľní

Filmovy.sk Bez toho aby sme to tušili, žijú medzi nami. Vodní ľudia. Nie je to rozprávka - je to realita a čistá pravda.

Neviditeľní je názov trinásťdielneho komediálneho seriálu o menšine, žijúcej v utajení medzi nami. O vodných ľuďoch. Vyzerajú ako my, hovorí ako my, ale majú niečo naviac - gén, ktorý im umožňuje dýchať vodu. V poslednej dobe ich ubúda. Párenie so „suchými“ totiž znižuje kvalitu jedinečného génu a vodníci postupne prichádzajú o svoju zázračnú schopnosť. Niekedy sa medzi nimi objaví tzv. vlk, teda vodník, ktorý o sebe nevedel, že je vodník. A keď sa vodnickým vlkom stane známy pražský lobista Laušman a navyše pred objektívmi televíznych kamier, nastáva problém. A hneď dvojitý - suchý notorický podvodník Laušman má v pätách políciu a novoobjavený vodník Laušman vodných ľudí, ktorí sa boja prezradenia. Vďaka váhavosti a neschopnosti oboch skupín Laušmanových nepriateľov získa lobista spojenca, ktorý mu zachráni život. A netuší, čo všetko jeho záchranou rozpúta...

Neviditelní

Klobúk dolu pred Radkom Bajgarom, ktorý si v podstate napísal a zrežíroval jeden z najlepších porevolučných seriálov vôbec. Bajgar nemal nutkanie ani potrebu vymýšľať nekonečnú telenovelu. Skôr sa snažil nadviazať na to, čím sa československá televízna a filmová tvorba mohla pýšiť v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch. Bláznivými komédiami, v ktorých všetko dávalo zmysel a seriálmi, ktoré mali nanajvýš trinásť dielov a každý týždeň sa divák maximálne tešil na sledovanie ďalšieho pokračovania.

Neviditeľní spĺňajú všetky tieto atribúty. Precízne napísaný scenár, so skutočne krištáľovými drobnými lahôdkami, ktoré do seba zapadajú, ako luxusné korálky. Bajgar sa spolu s Mirkou Zlatníkovou pri písaní scenára naozaj vybláznil a po trochu miernom rozbehu to následne ide ako poriadne namazaný vltavský parník. Nespomínam si, že by som po revolúcii videl tak prirodzene a ľahko napísaný príbeh, ktorý je jednak zmysluplný a navyše aj zábavný.

Navyše ide o seriál, pri ktorého sledovaní je zrejmé, že sa ani náhodou netočil „na prvú dobrú“. Pri hereckých výkonoch ostávajú občas až ústa otvorené, že herci v seriáli ešte aj hrajú (prepáčte, na Slovensku to nefunguje, na Slovensku herci seriálom prechádzajú a verklikujú naučené repliky). Ten herecký ansábel je neskutočný. Od Jiřího Bartošku, cez Ivanu Chýlkovú (tá si tu v podstate prvý raz – nevedomky – zahrala Conchitu Wurst, čo následne využili tvorcovia zábavného programu Tvoje tvář zní povědomě), Jiřího Langmajera, Simonu Babčákovú a mnohých ďalších, až po nekorunovanú kráľovnú celého seriálu, ktorou je bezpochyby Barbora Poláková. Tá si úlohy naivnej pipiny Moniky vychutnala naplno a hlavne kvôli nej sa budete chcieť k seriálu vracať znova a znova.

Našťastie, teraz už nemusíte čakať týždeň, keďže celých 13 dielov je k dispozícii na DVD. Veľmi sympatický urobené menu,. Kvalitný obraz i zvuk, myšlienkové pochody Českej televízie, čo sa týka napĺňania diskov však asi nikdy nepochopím. Vydať 13 dielov na trinástich DVD, to sa rovná dať to do dvoch boxov a to celé sa zas rovná zvýšeniu ceny, čo sa následne rovná menšiemu záujmu zo strany diváka. Cena by mohla byť nižšia a prijateľnejšia keby diskov bolo menej, v jednom obale.

Réžia: Radek Bajgar
Hrajú: Jiří Langmajer, Jiří Bartoška, Ivana Chýlková, Luděk Sobota, Simona Babčáková, Kristýna Boková-Lišková, Kryštof Hádek, Lenka Vlasáková, Barbora Poláková, Roman Luknár, Lukáš Příkazký, Iva Pazderková, Jana Plodková, Ondřej Bauer, Ondřej Cihlář, Sandra Nováková, Ondřej Hejma, Jolana Voldánová, Václav Vorlíček

Distribuuje: Česká televize

Filmovy.sk