Dnes je 21. júna 2018, meniny má a zajtra

Stanica Spektrum prinesie šokujúce fakty zo zákulisia 2. svetovej vojny

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: Sandy, pridané: 09.09.2016

O ich činnosti vieme do dnešného dňa veľmi málo, no počas druhej svetovej vojny sa významne podpísali pod výsledky bojov.

Zdroj obrázku: Spektrum

Najrozsiahlejší ozbrojený konflikt v dejinách ľudstva, ktorý si vyžiadal takmer 60 miliónov ľudských životov, sa neodohrával len na vojnových frontoch. Nechajte sa o tom presvedčiť 13-dielnym dokumentárnym seriálom Špióni za 2. svetovej vojny, ktorý štartuje v pondelok 12. septembra na programovej stanici Spektrum.

Počas 2. svetovej vojny, kedy bola Európa zaplavená nacistami, existovali okrem dejísk otvorených vojenských konfliktov, aj iné bojiská. Na nich hlavnú úlohu zohrali špióni a tajní agenti, ktorých cieľom bolo získať pre spojenca životne dôležité informácie. V zázemí vojnových frontov prebiehal nemilosrdný tajný boj, plný nebezpečenstva, zrady a falošných hráčov, ktorí pracovali pre obe strany. Agenti s dvojakou tvárou sa aj za cenu zrady svojich najbližších, priateľov či spolupracovníkov snažili ochrániť vlastný život, ktorý povýšili nad životy ostatných. Najlepšou stratégiou na prežitie sa tak pre mnohých stala špionáž, no viacerí sa touto cestou vydali len v honbe za vzrušením z nebezpečenstva.

Špióni za 2. svetovej vojny
Špióni za 2. druhej vojny
zdroj: Spektrum

Špióni za 2. druhej vojny je dokumentárny seriál z dielne produkčného domu World Media Rights, ktorý vznikol v roku 2011. Autenticky zachytáva atmosféru bojov v pozadí vojnových frontov a odkrýva doposiaľ mnohé nevypovedané tajomstvá o skrytých bojoch špiónov a agentov, ktoré boli počas vojny rovnako urputné a vražedné ako bitky vojakov na vojnovom poli.

Každý diel seriálu odhalí divákom nové zákulisné informácie o živote a činnosti špiónov z čias druhej svetovej vojny. Už v prvej časti nás dej prenesie do leta 1942, kedy Briti na púšti v Severnej Afrike vybrali malú skupinu nemecky hovoriacich vojakov na špeciálnu misiu. Boli deťmi nemeckých Židov, ktorí sa stali obeťami holokaustu. Briti dali vojakom šancu pomstiť sa. Úloha vyšetrovacej skupiny pod názvom „The Lions of Judah“ bola jednoduchá – eliminovať, sabotovať, demolovať a urobiť všetko preto, aby narušili a demoralizovali nemeckú armádu.

Špióni za 2. svetovej vojny
Špióni za 2. druhej vojny
zdroj: Spektrum

Ďalšie časti seriálu sa budú venovať aj britskej módnej ikone Edwinovi Hardy Amiesovi , ktorý bol v mladosti jedným z najmenej pravdepodobných špiónov v Británii a mal tajnú vojenskú minulosť. Síce to vždy popieral, no po prvýkrát vychádza na povrch pravda o tom, ako riadil nemilosrdnú kampaň atentátov. Počas druhej svetovej vojny pracoval pre britskú tajnú službu, posielal agentov do okupovaného Belgicka a spolupracoval aj s odbojom na eliminácii všetkého, čo mu stálo v ceste, vrátane nemeckých agentov.

V dokumentoch sa diváci dozvedia aj o Charlesovi „Lucky“ Lucianovi Lucianovi, jedným z najmocnejších mužov v dejinách organizovaného zločinu. Zmodernizoval americkú mafiu a stál za obrovským povojnovým obchodom s heroínom. Bol to pasák, vydierač a vrah v jednej osobe. V roku 1936 bol odsúdený na 50 rokov väzenia, kde napokon strávil 10 rokov a zomrel na slobode v Taliansku. Za týmto pozoruhodným zvratom stojí spolupráca medzi americkou armádou a odsúdeným gangstrom počas druhej svetovej vojny. Dokument odhaľuje spoluprácu americkej vlády a mafie s cieľom vyhrať vojnu. Tajný vzťah medzi vládou USA a gangom mal viesť k spokojnosti na oboch stranách. USA malo získať víťazstvo a Luciano s mafiou moc.

Špióni za 2. svetovej vojny
Špióni za 2. druhej vojny
zdroj: Spektrum

Všetkých 13 dielov seriálu odvysiela programová stanica Spektrum. Dokument štartuje už v pondelok 12. septembra a vysielaný bude o 22:00 hod. Reprízu každej časti si milovníci vojnovej tematiky môžu pozrieť nasledujúci deň o 02:00.

O AMC Networks International – Central Europe

AMC Networks International – Central Europe je súčasťou AMC Networks International, jednej z popredných medzinárodných spoločností na poli televízneho vysielania a distribúcie tematických televíznych staníc sústreďujúcich sa na Strednú a Východnú Európu. Súčasné AMCNI – Central Europe portfólio tvorí 12 televíznych staníc v štyroch žánroch: sport, Sport1, Sport2, SportM, detské: Minimax, Megamax, zábavno-vzdelávacie: Spektrum, TVPaprika, Spektrum Home a filmové: AMC, Sundance Channel, Film Mánia, Film+ a Film Café. Obsah tematických staníc je vytváraný pre miestnych divákov, jazykové verzie a trhy. Je dostupný v celej rade platforiem vrátane HD, služieb na vyžiadanie a verziu pre mobilné telefóny.

AMC Networks International (AMCNI) je globálna divízia AMC Networks a dodávateľom uznávaných zábavných relácií pre predplatiteľov vo viac ako 140 krajinách a územiach v Afrike, Ázii, Európe a Latinskej Amerike. AMCNI zahŕňa globálnu značku Sundance Channel a MGM Channel, ale aj populárne kanály s lokálnym významom a rôznorodým žánrovým zameraním. Viac informácií nájdete na www.amcnetworks.com

O spoločnosti AMC Networks:

Spoločnosť AMC Networks Inc. (NASDAQ:AMCX) sa už viac ako 30 rokov venuje produkcii kvalitných filmov a relácií, vlastní a prevádzkuje niekoľko populárnych a ocenených značiek v oblasti platenej káblovej televízie. AMC, IFC, SundanceTV, WE tv, a IFC Films produkujú relácie, ktoré sú výrazné, zaujímavé kultúrne relevantné a oslovujú divákov naprieč rôznymi spoločenskými skupinami. Spoločnosť taktiež prevádzkuje globálnu divíziu, AMC Networks International. Viac informácií nájdete na www.amcnetworks.com