Dnes je 21. augusta 2019, meniny má a zajtra

True Blood – Pravá krv (5. séria)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 24.07.2013

Päťka je z môjho pohľadu iba zbytočne brutálna. Ani nie tak na počet vrážd, ako na detailné vykreslenie ich brutálneho vykonania a následkov.
True Blood – Pravá krv (5. séria)

O sérii:
V piatej sezóne jedinečného hororového a zmyselného seriálu je v hre osud celého ľudstva. Kým sa Sookie venuje postrelenej Tare a svojim nepredvídateľným magickým schopnostiam, Billa s Ericom povolá upírsky úrad do akcie. Alcide nevychádza s novými vlkolakmi, JD-om a Marthou. Sam pátra po vrahoch polymorfov a Jason sa vyrovnáva so svojimi citmi k Jessice. Nemilosrdne akčná piata séria fenomenálneho seriálu o inom svete televízie HBO vyvrcholí krvavým stretom medzi Úradom a smädnými upírskymi fundamentalistami a jeho následky pocíti každý, živý alebo mŕtvy.
True blood 5- trailer

Hodnotenie série:

Zoberiem to bez okolkov, rovnako, ako tvorcovia zobrali abnormálne množstvo krvi vytekajúcej z každej časti tejto série – toto je zatiaľ najslabší článok celej ságy. Avšak na upresnenie musím dodať, že to vôbec neznamená, že by to bol článok zlý. Päťka je z môjho pohľadu iba zbytočne brutálna. Ani nie tak na počet vrážd, ako na detailné vykreslenie ich brutálneho vykonania a následkov. Niekedy som sa naozaj pristihol s otvorenými ústami a očami vypúlenými na obrazovku a na perách som mal otázku, či to muselo byť až také brutálne. Tomu následne zodpovedá aj množstvo krvi vytekajúcej z každého dielu. Niekedy som mal až pocit, že tak enormným množstvom kečupu tvorcovia akoby zakrývali fakt, že sa im nepodarilo napísať tak stopercentnú sériu, ako boli tie predchádzajúce. Akoby v podstate chýbala hlavná niť, ktorá by (tak ako v predchádzajúcich sériách) oživila dej. Tu je to jasne stanovené. Upíri vyrážajú do útoku, ľudstvo je v ohrození. Otázkou je kto z koho. Najlepšia je posledná časť, udeje sa v nej v priebehu päťdesiatich minút toľko vecí... napriek tomu ostáva záver krásne otvorený. Dokonca si myslím, že je to najlepší záver vôbec, ak to beriem z hľadiska toho, že ma má navnadiť na sledovanie ďalšej série. V tomto prípade som naozaj zvedavý, ako to skončí. Na uvedenie na DVD si na to však budem musieť rok počkať. Zatiaľ päťka ako nutná časť skladačky, ktorú treba vidieť (a nielen z nutnosti).

Hodnotenie diskov:

Už klasicky vychádza Pravá krv na piatich diskoch, ktoré sú zabalené v samostatných plastových slim obaloch a tie sú zabalené ešte v edičnom kartónovom obale, ktorý si zberatelia priložia k predchádzajúcim dielom a doplnia si tak séria. Kompletná päťka má 12 častí, ktoré sú na piatich diskoch rozdelené v počtoch po 2 – 2 – 3 – 3 – 2 častiach. Na každom disku je k dispozícii bonusový materiál. V zásade hovoríme o dvoch veciach - vybrané diely si môžete pozrieť s audiokomentárom tvorcov a ku každému disku je pribalený zhruba trojminútový dokument o vzniku tej ktorej časti.

Ak si ich však chcete užiť, musíte ovládať angličtinu, k bonusom nie sú pribalené české titulky. Tie sa však nachádzajú pri jednotlivých dieloch. V tomto prípade však rovno doporučujem český dabing, ktorý je tak, ako pri predchádzajúcich sériách mimoriadne vydarený. Škoda len, že je opäť rozmixovaný iba do formátu 2.0. A toto je presne ten druh seriálu, ktorý keď preženiete v pôvodnej verzii cez 5.1 zostavu, tak vďaka skvelým zvukovým efektom cítite výrazný rozdiel.

Réžia: Michael Lehmann, Scott Winant, Daniel Minahan, John Dahl, Anthony Hemingway, Alan Ball, Lesli Linka Glatter, David Petrarca, Nick Gomez, Marcos Siega Hrajú: Anna Paquin, Stephen Moyer, Sam Trammell, Ryan Kwanten, Rutina Wesley, Jim Parrack, Carrie Preston, Chris Bauer, Nelsan Ellis, Alexander Skarsgard, Todd Lowe, Deborah Ann Woll, Kristin Bauer van Straten, William Sanderson

True Blood – Pravá krv (5. séria) obal DVD